دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی اعتباربخشی:

تاخیر 100 ساله ایران در اجرای اعتباربخشی مراکز بهداشتی درمانی

استانداردهای اعتباربخشی از سالیان دور در کشورهای آمریکایی و اروپایی اجرا شده است و ایران با تاخیر 100 ساله نسبت به برخی کشورهای توسعه یافته آن را اجرا می کند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی اعتباربخشی؛ دکتر رضا تویسرکان منش اظهار کرد: مراکز درمانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به صورت داوطلبانه به دنبال استقرار استانداردهای اعتباربخشی و دریافت گواهینامه آن هستند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر نیز بسیاری از کشورهای در حال توسعه از این استانداردها استفاده کرده و در 10 سال گذشته کشورهای منطقه چون مصر، عمان، لبنان، امارات، کویت، عربستان و حتی بسیاری از کشورهای آفریقایی این موضوع را پذیرفته و اجرا کرده اند حال آنکه  در ایران با تاخیر زمانی از سال 90 استاندارد ملی اعتباربخشی تدوین و ابلاغ شده  و مقرر گردیده امسال نخستین سال اجرایی  سنجش مراکز درمانی بر اساس این استانداردها باشد.

دکتر رضا تویسرکان منش با بیان اینکه این اعتباربخشی برای نخستین بار در تاریخ کشور اجرا می شود، گفت: تمرکز این موضوع بر کیفیت ارائه خدمات سلامت است و این ارزیابی و افزایش کیفیت، به تغییر درجه و اعتبار بیمارستان ها و افزایش قدرت انتخاب و تصمیم گیری مردم منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اعتباربخشی مراکز درمانی و بیمارستان ها درجه آنها به اطلاع عموم می رسد، ادامه داد: هنوز نحوه خروجی نتیجه این اعتباربخشی در ایران مشخص نشده است. شاید به صورت نمره و یا شاید نظیر هتل  ها به صورت درج ستاره باشد.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی اعتباربخشی یادآور شد: با درجه بندی بیمارستان ها و مراکز درمانی در نتیجه فرآیند اعتباربخشی آنها، حتی سازمان های بیمه گر به عنوان خریداران سلامت و نماینده بیمه گذار حق انتخاب و آزادی بیشتری برای عقد قرارداد را دارند.

براساس این گزارش، نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت شمار فراواني از سازمان‌های دولتی و تشکل‌های صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف، 19 تیر در سالن همایش‌های رازی برگزار مي‌شود./ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار