تلاش مي شود تا مسير جاده ابريشم با استفاده از تکنولوژيهاي و امکانات ارتباطي مدرن احياء شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، استاندار ارزروم در تبريز با اعلام اين خبر گفت: در اين راستا است که راه اندازي پرواز بين تبريز و ارزروم در دستور مسئولان دو استان و کشور ايران و ترکيه قرار گرفت.
 صباح الدین اوزترك افزود: با راه اندازي اين پرواز روابط دو استان و حتي دو کشور گستردتر و فعال تر مي شود و رکود ارتباطلات در تمامي زمينه بين دو ملت از بين خواهد رفت و شاهد رشد و توسعه مناسبات بين دو استان خواهيم بود.
وي راه اندازي پرواز تبريز-آرزروم را در افزايش نقش بين المللي ارزروم و آذربايجان شرقي مهم دانست. اوزترك در بخشي از سخنان خود به مناسبات و مشترکات فرهنگي دو استان اشاره کرد و گفت: اتحاد و انسجام فرهنگي بين دو ملت صدها سال است که وجود دارد اما اقداماتي نظير راه اندازي اين پرواز اين اشتراکات را روز به روز تسرعي خواهد داد. وي خواستار راه اندازي دورازه ارزروم در تبريز شد و گفت: دروازه اي در ارزروم به نام تبريز احداث شده که ما نيز خواستار احداث همچين مکاني در تبريز براي برجسته کردن اشتراکاتموجود بين دو سرزمين هستيم.
گفتني است خط هوايي تبريز – ارزروم به عنوان دومين خط پروازيي تبريز- ترکيه توسط شرکت ترکيش اير راه اندازي شده و در فاز نخست هفته اي دوپرواز بين دو فرودگاه تبريز و ارزروم با ظرفيت بيش از 150 نفر در هر پرواز انجام مي شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.