ساماندهی رود دره های شهر تهران از چند سال گذشته در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته که رود دره ای در غرب تهران به بوستان تبدیل شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: تهران از دیرباز دارای تفرجگاه های بسیاری بوده که رشد شهرنشینی در چندین سال اخیر بسیاری از آنها را محو کرده است.

یکی از این مکانها رود دره های متعدد شهر تهران است که در سالیان اخیر، بهره برداری مناسبی از آن نشده و نتوانسته به فرصتی برای تفرج شهروندان تبدیل شود.در مدیریت جدید شهری ساماندهی رود دره های شهر تهران یکی از پروژه های مهم و ارزشمند شهری به حساب می آید.

در تداوم ساماندهی دره فرحزاد، هم اکنون ساماندهی رود دره ای دیگر در غرب تهران به عنوان یکی از دهلیزهای حیاتی شهر تهران کلید خورده و بوستانی برای یادآوری رشادت های جوانمردان ایران در حاشیه این رودخانه احداث گردیده کل پروژه تفریحی گردشگری رود دره کن با وسعتی بالغ بر 84/147 هکتار مساحت، حد فاصل پل امامزاده داوود(ع) تا بزرگراه تهران، کرج واقع شده است.

ساماندهی پروژه رود دره کن در 3 فاز اجرا می شود، فاز اول حدفاصل بزرگراه تهران، کرج تا بزرگراه رسالت به طول 5/3 کیلومتر و مساحت 32 هکتار است.

فاز دوم حد فاصل بزرگراه رسالت تا بزرگراه همت به طول 4/2 کیلومتر و 26 هکتار است.

فاز سوم واقع در حاشیه شمالی بزرگراه شهید همت به طول 5/1 کیلومتر و با 15 هکتار مساحت اجرا می شود.

با طراحی ساماندهی رود دره کن که یکی دیگر از مراکز تفرجگاهی شهر در غرب تهران احداث شده که در کنار این بوستان 70 هکتاری، فضای علمی و آموزش نمایشگاه های موقت و روباز احداث شده است.

بزرگترین سالن آمفی تئاتر چادری از جمله طرح هایی است که در ورودی بوستان جلب توجه می کند.

این سالن چادری در فضایی به مساحت 2400 متر مربع با هدف ایجاد فضای مناسب برای اجرای همایش ها، برنامه های فرهنگی آموزشی، جشن ها، مسابقات، نمایش فیلم و... احداث شده است.

سالنی که با 2 سن و سکوهای نشیمن با گنجایش 1200 طراحی شده است. همچنین از نوعی سازه چادری برای مسقف شدن آن استفاده شده است که علاوه بر زیبایی نمای عمومی سالن از انعکاس اشعه ماورای بنفش نور خورشید نیز جلوگیری می شود.

برای بزرگترین چادر ایرانی که در ضلع شرقی بوستان صفيران ایران احداث شده اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال صرف شد.

پیش از ورود به بوستان جوانمردان سرویس شهید همت که نمادی از جوانمردان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده است معرفی دیگر برای این بوستان است.

به منظور حفظ و اشاعه ارزش های دینی و ملی نصب 50 تندیس و سرویس شهدای دفاع مقدس، مشاهیر و مفاخر کشور در بوستان جوانمردان با همکاری سازمان زیباسازی در حال اجرا است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی بوستان جوانمردان ایران و برخورداری از بسترهای مناسب در ایجاد مسیر 2 کیلومتری برای دوچرخه سواری و درشکه سواری در نظر گرفته شده است.

نصب آلاچیق 2 باب نمازخانه 58 سرویس بهداشتی از دیگر امکاناتی است که در این بوستان جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان طراحی و احداث شده است./ل

برچسب ها: رود دره ، بوستان ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار