استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم تصویری درست و واقعی از قابلیت ها و ظرفیت های بالای ایران به ویژه آذربایجان شرقی را به جهانیان ارایه كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی در دیدار با رییس شورای استان جریكف اكراین اظهار كرد: با وجود تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی، برگزاری این اجلاس توانست ظرفیت های صنعتی و تجاری ایران را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس جاده ابریشم، دستاوردهای بزرگی هم برای ایران و هم برای كشورهای شركت كننده خواهد داشت.

علیرضابیگی همچنین برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم را موجب شناخت عمیق بین كشورها و افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی دانست.

وی با اشاره به روابط خوب بین ایران و اكراین خاطرنشان كرد: فرهنگ و انسانیت نقاط مشترك بین این دو كشور بزرگ است و روابط تهران - كی یف علاوه بر زمینه های تجارت و اقتصادی، بر روی زمینه های فرهنگی نیز قابل تقویت و گسترش است.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان ظرفیت های بالای خودروسازی استان گفت: آذربایجان شرقی توانسته به ظرفیت ساخت 200 دستگاه هزار خودرو در سال دست یابد كه این توانایی قابل انتقال به كشورهایی همچون اكراین است.

وی همچنین خواستار گسترش و همكاری دانشگاهی بین این دو كشور و پذیرش دانشجو شد. رییس شورای استان جریكف اكراین نیز در این دیدار گفت: این استان به دلیل داشتن ظرفیت های خوب در زمینه كشاورزی و دامداری رتبه اول را در اكراین به خود اختصاص داده و ما خواستار افزایش تعاملات در این زمینه با ایران هستیم.

آناتولی ایوانوویچ اظهاركرد: همچنین قابلیت های دیگری همچون رادیوسازی و ساخت تركیبات شیمیایی از دیگر توانایی های این استان است كه می تواند زمینه ساز تقویت ارتباط با آذربایجان شرقی شود.

 وی با اشاره به اشتراكات فراوان فرهنگی بین دو كشور افزود: این شرایط موجب می شود بتوانیم هرچه سریعتر به توافقات خوبی دست پیدا كنیم.

ایوانوویچ همچنین خواستار بازدید از دانشگاه ها و كارخانه های شیرپاستوریزه و لبنیات آذربایجان شرقی شد. هیأتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی اکراین در سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز شرکت کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.