انتقال نفت از گچساران به شیراز با 40 درصد افزایش به بیش از 63 هزار بشکه در روز رسید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به افزایش انتقال نفت خط گچساران شیراز از 45 هزار به 63 هزار بشکه در روز گفت : این افزایش ظرفیت انتقال را می توان به عنوان یک رکورد جهانی محسوب کرد .
ابراهیم معدنی در همایش تخصصی رؤسای تعمیرات خط مناطق و نواحی خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در شیراز افزود : بعد از جنگ ، بازسازی و نوسازی خطوط نفت آغاز شد تا ضمن تامین انرژی برای سوخت رسانی به واحدهای صنعتی برای ادامه تولید ، عملیات تامین سوخت و انرژی در کشور به سطح عملیاتی قابل قبولی برسد .
مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به افزایش ظرفیت انتقال نفت خط لوله گچساران
شیراز به عنوان یکی از قدیمی ترین خطوط انتقال نفت در کشور تاکید کرد: این نتیجه افزایش دقت بازرسی ها و ضریب ایمنی خط با تکیه بر تخصص ها ، تفکرات و تحولات مدیریتی در منطقه فارس طی 20 سال گذشته است .
رئیس واحد مهندسی تعمیرات خط لوله منطقه فارس نیز گفت : بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند 200 نقطه دارای خوردگی در مسیر لوله 10 اینچ نفت خام گچساران شیراز در 16 کیلومتری مسیر خط تعیین و ترمیم شد.
یزدانی در این خصوص عنوان کرد: در این عملیات که سه روز به طول انجامید 13 متر سولمیت و یک عدد پیچ دستی جوشکاری شد.
خادم با اشاره به دشواری های این عملیات گفت : در این عملیات حدود 200 نقطه دارای خوردگی با عمق های متفاوت ترمیم شد ، ابتدا از روی لوله نفت خام 10 اینچ خاکبرداری به عرض و عمق 2 متر انجام و سپس حدود 50 متر از روی لوله خاکبرداری و پوشش قرع نیز برداشته شد.
وی افزود: پس از انجام عملیات سند بلاست ، پرایمر زنی و نصب سولمیت دولایه انجام گرفت و در ادامه با عملیات خاکریزی نرم ، کانال پر شد و عملیات به پایان رسید./س
برچسب ها: انتقال ، نفت ، گچساران ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.