شهردار تهران گفت: با افتتاح پل کابلی دسترسی به مجموعه برج میلاد راحت تر می شود و بزودی نیز بوستانی منحصر به فرد در نزدیکی آن ایجاد خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاحیه پل کابلی دسترسی غربی برج میلاد افزود: این پل از جهت سازه در سال 90 به عنوان سازه فولادی برتر در کشور انتخاب شده و از امروز نیز به طور رسمی افتتاح شد.

وی تصریح کرد:ساخت و ساز در شهر مسأله مهمی است و در کنار توجه به مسائل فنی و اقتصادی موضوع طراحی و زیبایی سازه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف افزود: مردم باید سازه های زیبا با معماری شاخص را نظاره کنند چرا که دیدن یک پل بتنی اصلاً منظره خوبی نیست و به همین منظور در ساخت و طراحی سازه های شهری به موضوع زیبایی و معماری آن نیز باید توجه شود که در احداث این پل نیز این مسأله به خوبی لحاظ شده است.

شهردار تهران در ادامه از احداث بوستانی نیز در محوطه اطراف برج میلاد و این پل خبر داد و گفت:‌ وقتی شهروندان از روی این پل عبور می کنند باید بتوانند به راحتی به زیباترین بوستان کشور که در حاشیه برج میلاد شکل خواهد گرفت دسترسی پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف احداث این پل به غیر از دسترسی به برج میلاد دسترسی راحت به بوستان است.

وی با اشاره به اینکه دسترسی شرقی برج میلاد پیش از این با ایجاد دو حلقه تونل مسیر شده بود، افزود: اکنون با احداث این پل دسترسي غربی به مجموعه پل فراهم شده است که به راحتی از بزرگراه شرق، غرب و شیخ فضل الله شمال و شیخ فضل الله جنوب مسیر ورود و خروج به محوطه برج میلاد مهیا شده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار