طرح هجرت 3 بسيج سازندگي از امروز در يزد آغاز شد .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، بيش از 9 هزار و 515 دانش آموز دختر و پسر يزدي در اجراي اين طرح مشارکت دارند و قرار است در تعطيلات تابستان بجز ماه مبارک رمضان مدارس خود را بهسازي و زيباسازي کنند .
دانش آموزان پسر در بخش بهسازي و تعمير تجهيزات آموزشي و دانش آموزان دختر در بخش زيباسازي مثل شعار نويسي و خطاطي مشارکت دارند .
در اجراي طرح هجرت 3 بسيج سازندگي در کنار دانش آموزان فرهنگيان نيز به عنوان استاد کار حضور دارند .
امسال 554 نفر از فرهنگيان يزدي در اجراي اين طرح علاوه بر ارائه خدمات سازندگي در عرصه فرهنگي مانند قرآن ، مسائل اعتقادي ، احکام و علمي به دانش آموزان آموزش خواهند داد .
مسئول طرح هجرت 3 بسيج سازندگي استان يزد گفت : تابستان امسال دانش آموزان بسيجي 391 واحد آموزشي اين استان را مرمت و بهسازي مي کنند .
آقاي ميرقانعي افزود : طرح هجرت 3 بسيج سازندگي امسال در قالب اردوهاي يک ، 10 و 15 روزه برگزار مي شود .
پارسال دانش آموزان يزدي در اجراي طرح هجرت 3 بسيج سازندگي 290 واحد آموزشي را بهسازي و مرمت کردند .
اين مدارس با مشارکت 2 هزار و 700 دانش آموز مرمت و بهسازي شد .
در استان يزد حدود 2 هزار مدرسه وجود دارد که در 2 سال اخير 640 مدرسه با کمک دانش آموزان مرمت شد .
اعزام تيم هاي پزشکي به مناطق محروم هم ديگر طرحي است که بسيج سازندگي با مشارکت دانشگاه علوم پزشکي براي کمک به مردم مناطق محروم اجرا مي کند .
امسال قرار است در اجراي اين طرح 100 تيم پزشکي در روستاها و مناطق محروم مستقر شوند .
دانشجويان در اين طرح با حضور در روستاها نيازهاي بهداشتي ، عمراني ، فرهنگي و آموزشي آنان را بررسي و در اين زمينه فعاليت مي کنند .
طرح بسيج سازندگي و اردوهاي هجرت با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگي ، خدمات رساني به مناطق محروم و ايجاد اشتغال از سال 79 فعاليت رسمي خود را در کشور آغاز کرد .
اين طرح در عرصه هاي عمران و آباداني روستاها ، کلاسهاي تقويتي و جبراني ، آموزش فني و حرفه اي ، خدمات بهداشتي و درماني ، بهسازي و زيباسازي مدارس ،منابع طبيعي و کشاورزي و محيط زيست اجرا مي شود ./ج2

برچسب ها: یزد ، اغاز ، طرح ، هجرت ، بسیج ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.