اگر مهار انرژی نامحدود خورشید آسان بود، با معضل گازهای گلخانه ای ناشی از مصرف سوختهای فسیلی مواجه نمی شدیم. با اینکه دستگاههای انرژی خورشیدی درصحراهای داغ به خوبی کار می­کنند اما هنوز کارایی لازم را ندارند و سهم ناچیزی از تقاضای انرژی را به خود اختصاص می دهند. اما راه حل رفع این معضل در جایی است که اصلا فکرش را نمی کنید: در بشقاب غذای شما !!

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، باتوجه به ساختار غشای بسیار پیچیده نخود ما را به کشف یک پروتیین رهنمون ساخت که الگوی توسعه انرژی سبز پیشنهادی ما را ارایه می کند.

 محققان با جدا کردن کریستالهای ریز و بسیار پیچیده PSI  ( Photosystem I) گیاه نخود دریافتند این کریستالها را می توان روشن کرد یا به صورت بازگردان نیروی باتریهای کوچک به کار گرفت یا هسته سلولهای خورشیدی کارآمدی با آنها ساخت.

علم نانو دانش قطعات کوچک مواد و یکی از مهمترین مرزهای نامحدود فناوری امروز است. گیاهان برای تولید انرژی مفید، نوعی نانوماشین بسیار پیچیده ساخته اند که از نور خورشید (منبع انرژی) استفاده می کند و یک بازده کوانتومی 100 درصد می دهد.

 ترکیب پیچیده PSI از برگهای نخود جدا شده، سپس به صورت بلورین در می آید. پرفسور نلسون ساختار این بلور را با دقت زیاد تعیین کرد. هدف از این پژوهش دست یافتن به تولید انرژی است، درست همان طور که گیاهان با تبدیل نور به قند عمل می کنند./س
برچسب ها: نخود ، منبع ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.