مسئول کمیته مسابقات هندبال گفت: فدراسیون با تیم هایی که بدون دلیل اقدام به لغو بازی مي کند برخورد خواهد کرد.

علی حیات پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه در لیگ 90 شاهد این موضوع بودیم که برخی تیم ها به دلایلی بازی های خود را انجام نمی دادند و مقابل حریف خود حاظر نمی شدند فدراسیون در سال جدید و لیگ 91 با تیم هایی که دلایل کافی نداشته باشند برخورد سختی خواهد داشت و با بهانه تراشی ها مقابله خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تیمی نتوانست دلایل خود را در کمیته فنی اثبات کند طبق آئین نامه فدراسیون اگر جزو تیم های حذفی باشد به لیگ 2 می رود و اگر حذفی نباشد به دسته یک سقوط خواهد کرد.

حیات پور در ادامه گفت: خوشبختانه از لیگ 90 هر هفته یک دیدار در سیما به طور مستقیم پخش می شود و این امر باعث می شود که هندبال بیشتر در جامعه معرفی شود و طرفداران بیشتری را جذب خود کند و اگر دیداری که می خواهد از سیما پخش شود به دلایلی لغو شود لطمات زیادی به لیگ می زند.

وی عنوان کرد: لیگ 91 از اواخر تیر آغاز خواهد شد و تیم هایی که قصد حضور در این رقابت ها را دارند تا 15 تیر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

حیات پور یادآور شد: طبق جلسه ای که هفته گذشته در محل فدراسیون با حضور نماینده باشگاه های حاضر در لیگ برتر داشتیم قرعه کشی صورت گرفته است و 10 تیم می توانند در لیگ شرکت کنند و اگر تیمی نتواند ثبت نام کند تیم جایگزین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم تا پایان سال لیگ را به اتمام برسانیم البته در میان دیدارها مسابقات آسیایی را هم داریم که ملی پوشان کشورمان باید به میادین بین المللی اعزام شوند.

حیات پور گفت: هم اکنون لیگ کشورمان طبق کشور های اروپایی برگزار می شود البته بر اساس استاندارد جهانی این رقابت ها باید هر 72ساعت برگزار شود که با توجه به بعد مسافت شهر هایی که مسابقات انجام می شود و همچنین وسع مالی برخی تیم ها باعث شده است که این رقابت ها هفتگی برگزار شود.

وی تاکید کرد: لیگ برتر آقایان در 18 هفته به صورت 9 هفته دور رفت و 9 هفته به صورت برگشت صورت خواهد گرفت و 10 تیم به میدان خواهند رفت.

حیات پور عنوان کرد: تاکنون 24 دوره مسابقات لیگ برتر آقایان برگزار شده است و لیگ 91 بیست و پنجمین دوره خواهد بود.

وی در خصوص لیگ با عنوان گفت: هشتمین دوره لیگ برتر بانوان نیز از اوایل مهر سال جاری با حضور 8 تیم انجام خواهد شد و تیم ها در دو بخش 7 بازی در دور رفت و 7 دیدار در دور برگشت مقابل هم قرار می گیرند.

حیات پور گفت: بعید می دانم که بیشتر از 8 تیم در بخش لیگ برتر بانوان شرکت کنند چرا که پتانسیل لازم را ندارند

وی اشاره کرد: این رقابت ها نیز مانند مسابقات آقایان به صورت هفتگی برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه بانوان ملی پوش کشورمان آذر ماه سال جاری به رقابت های آسیایی کره جنوبی خواهند رفت امکان دارد وقفه ای ایجاد شود ولی بعد از بازگشت تیم ملی بانوان از این رقابت ها ادامه مسابقات برگزار خواهد شد.

مسئول کميته مسابقات هندبال خاطر نشان کرد: اگر رقابت های لیگ برتر به صورت منظم و مرتب و با انسجام خاصی انجام شود مطمئن هستم که هندبال کشورمان بیشتر در میان مردم گسترش می یابد و زمینه ای برای پیشرفت این ورزش در جامعه خواهد بود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار