معاون وزیرراه وشهرسازی گفت:سامانه املاک ومستغلات از فردا صبح برای شفاف سازی قیمت خرید وفروش مسکن راه اندازی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ابولفضل صومعلو درنشست خبری امروز خود با بیان اینکه سامانه بلوک بندی قیمت مسکن  از فرداآغاز به کار خواهد کرد  گفت:این سایت که امکان دریافت اطلاعات مربوط به قیمت و منطقه املاک را به روز مشخص می‌کند در حقیقت باعث شفاف سازی بازار مسکن و در نتیجه جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به قیمت های واقعی بخش مسکن در سامانه املاک و مستغلات و پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که با روش جانمایی اطلاعات موجود املاک بر روی نقشه تهران، می توان قیمت ها را در معرض دید عموم قرار داد.

صومعلو تصریح کرد:  این سایت به آدرس hmi.mrud.ir از فردا برای خرید و فروش مسکن و از هفته آینده برای اجاره در اختیار عموم قرار می گیرد و کاربران می توانند با استفاده از این سایت مشخصات مورد نظر خود را در محدوده، مکان و کیفیت ساختمان جستجو کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امکان انتخاب مسکن بر اساس خدمات موجود وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت قیمت های معامله شده در هر منطقه را مشاهده نمایند .

صومعلو افزود: این سامانه به روش جی آی اس طراحی شده است و  یک بانک اطلاعاتی قابل اطمینان برای متقاضیان به شمار می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اهمیت این طرح را در پایین تر بودن قیمت های این سامانه از قیمت اعلام شده فروشندگان دانست و افزود: هدف جانبی این سامانه به جز بلوک بندی قیمت ها، ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای سیاست گذاری و کنترل لازم در بازار مسکن است./س

برچسب ها: سامانه ، املاک ، مستغلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار