علي زيرک کارشناس مسائل سياسي در بيروت گفت: اعزام مين روب هاي آمريکايي به خليج فارس بيشتر ناشي از مسائل داخلي و انتخاباتي آمريکاست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، زيرک درباره تهديد ايران به بستن تنگه هرمز گفت: البته من مطمئن نيستم که در صورتي که اوضاع به شکل فعلي باقي بماند، ايران بخواهد به تهديد خود جامه عمل بپوشاند. با اين حال، اگر ايراني ها احساس کنند که تحريم ها افزايش مي يابد يا تشديد مي شود، امکان دارد دست به تدابيري از جمله بستن تنگه هرمز بزند.

زيرک گفت: جالب اينجاست که اعزام اين مين روب ها بعد از بالا گرفتن صداي گروه هاي تندروها و درخواست اسرائيل براي اتخاذ موضع سخت تر در قبال ايران صورت مي پذيرد. شايد اين اقدام را بتوان تلاشي از سوي اوباما براي جدي تر جلوه دادن گزينه نظامي دانست. در عين حال اين مساله را صرفا نمي توان به مواضع ايران مرتبط دانست و احتمالا بايد تاثير تحولات داخلي آمريکا و نگراني هاي جدي اين کشور از اقدام اسرائيل براي حمله به ايران را نيز در نظر گرفت.

زيرک افزود: شايد با اين گام، دولت آمريکا بخواهد در آستانه انتخابات اسرائيل را راضي کند و اين تضمين را بدهد که کنترل اوضاع را در دست دارد و اجازه نمي دهد که ايران بيش از اين، جلو برود. افزون بر اين مي خواهد نشان دهد که گزينه نظامي را به صورتي جدي در نظر دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار