رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: انتخابات تمام شده است و من توصيه مي کنم دعواهاي انتخاباتي را کنار بگذاريد و با وجود تفاوت ها مسئولان در کنار هم قرار بگيرند و براي انقلاب کار کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان در مراسم رونمايي از يادمان 72 شهيد انقلاب اسلامي با اشاره به معناي حيات و ممات در فرهنگ قرآني اظهار داشت: حيات و ممات در فرهنگ قرآني به جز آنچه مردم عادي فکر مي کنند معنا دارد چراکه افرادي هستند که به ظاهر راه مي روند و زنده هستند اما قرآن مي فرمايد که آنان مرده اند.

رئيس مجلس خبرگان ادامه داد: افراد ديگري نيز وجود دارند بر حسب ظاهر از دنيا رفته اند اما قرآن مي فرمايد که به خيال شما خطور نکند که اينها مرده اند بلکه آنها زنده هستند.

آيت الله مهدوي کني ادامه داد: نبايد فقط به عنوان تشريفات شهدا را زنده اتلاق کنيم چراکه قرآن کريم مي فرمايد که وقتي خداوند همه جا هست شهدا نيز با او حضور دارند و از الطاف خدايي بهره مند مي شوند.

رئيس مجلس خبرگان ايجاد يادمان براي شهدا را برگرفته از قرآن دانست و تصريح کرد: يادمان ها براي شهدا اقدامي فرهنگي است که از قرآن گرفته شده و خداوند درباره اصحاب کهف مي فرمايند که اين افراد جوانمرداني بودند که ايمان آوردند و در راه خدا استقامت کردند.

وي تأکيد کرد: هنگامي که اصحاب کهف از دنيا رفتند عده اي از مومنين براي آنان بنايي ايجاد کردند و غار اصحاب کهف را به صورت مسجد درآوردند.

آيت الله مهدوي کني ادامه داد: بنابراين براي افراد مومني که در راه خداوند مبارزه کردند و از دنيا رفته اند قرآن براي آنان بنايي را بيان کرده است.

رئيس مجلس خبرگان ساختن يادواره براي 72 تن از شهداي انقلاب اسلامي را کار بسيار بزرگي دانست و ادامه داد: اين بناي بزرگ مسجد و کتاب خانه دارد و بناي شهداي هفتم تير يک بناي قرآني است و ما نبايد ياد آنان را فراموش کنيم.

رئيس مجلس خبرگان سردار شهيد قديريان را يکي از ياران مخلص انقلاب خواند و گفت: مرحوم قديريان در راه انقلاب خدمات زيادي داشته اند و در روزهاي آخري که به عمرشان باقي مانده بود به من پيامي دادند و از من دعوت کردند که براي افتتاح حضور داشته باشم؛ اگرچه اين شهيد بزرگوار از دنيا رفته است اما ياد و خاطره او هميشه براي ملت ايران زنده خواهد بود.

رئيس مجلس خبرگان با اشاره به اينکه در راه شهدا حيات نهفته است، اظهار داشت: اگر مي خواهيد زنده بمانيد بايد اين راه ادامه بدهيد؛ شهيد بهشتي و ياران ايشان زنده هستند.

وي به دوران مبارزات شهيد بهشتي اشاره و تصريح کرد: شهيد بهشتي از همان ايامي که مبارزات خود را شروع کردند براي شهادت آمادگي داشت و بعد از انقلاب نيز در جلساتي که ما با ايشان داشتيم مخلصانه در راه امام و انقلاب قدم بر مي داشت و هيچ گونه سازشي را با ضد انقلاب نمي پذيرفت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر کارها را با نيت خدايي انجام دهيم مسلما از بين نمي رود و تلاشي که در راه خدا نباشد هيچ فايده و نتيجه اي ندارد.

آيت الله مهدوي کني خطاب به گرو ها و جريانات سياسي گفت: انتخابات تمام شده است و من توصيه مي کنم دعواهاي انتخاباتي را کنار بگذارند و با وجود تفاوت ها مسئولان در کنار هم قرار بگيرند و براي انقلاب کار کنند.

وي شهيد بهشتي را يک مسلمان جهاني خواند و ادامه داد: شهيد بهشتي فقط يک روحاني نبود بلکه يک ملت بود و اگر به قانون اساسي دقت کنيم مي بينيم که وي جهاني فکر مي کرد وحتي يک مسلمان جهاني بود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري نظم و انضباط شهيد بهشتي را مثال زدني بيان کرد و ادامه داد: در جلساتي که شهيد بهشتي حضور داشت هميشه برنماز اول وقت تأکيد مي کرد و هميشه مي گفت ما براي نماز کار مي کنيم.

وي ادامه داد: حتي گاهي اوقات دوستان مي گفتند که جلسه تمام نشده است اما شهيد بهشتي بلند مي شد و نمازش را مي خواند و دوباره درجلسه حاضر مي شد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار