بیش از نیمی از دانش‌آموزان استان فارس دارای دندان پوسیده هستند و تنها 18 درصد از هفت ساله‌ها مجموعه دندانی سالم دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از شیراز ، مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات آماری 56.7 درصد دانش‌آموزان اول ابتدایی در کشور دندان پوسیده دارند و در فارس بیش از نیمی از دانش‌آموزان دارای دندان پوسیده هستند و تنها 18 درصد هفت ساله‌های این استان مجموعه دندانی سالم دارند.

رزیتا بخشی‌زاده افزود: دانش‌آموز دارای مجموعه دندانی سالم به دانش‌آموزی اطلاق می‌‌شود که هیچ نشانی از پوسیدگی، لثه متورم و یا دندان پر شده نداشته باشد.

وی ادامه داد: پوسیدگی دندان،‌ فقر تغذیه و شکستگی دندان از عمده مشکلات بهداشت دهان و دندان در دانش‌آموزان است.

بخشی‌زاده گفت: باید به این نکته توجه کرد که نداشتن دانش کافی در زمینه بهداشت دهان و دندان و عدم رعایت به موقع بهداشت و پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان باعث از دست دادن دندان‌ها در سنین پایین شده و عواقب به مراتب دشوارتر و پرهزینه‌تری را در بر دارد.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بسیاری از عادات غلط دهانی و غذایی نامناسب مانند مصرف مکرر مواد قندی از کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین در سنی که کودکان در مقطع ابتدایی هستند بهتر می‌توان با آموزش مناسب، عادات بهداشتی را در فرد ایجاد کرد./ج1

برچسب ها: دندان ، بهداشت ، پوسیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.