رئيس جمهور با بيان اينکه نظام بدون صيانت از حقوق مردم، نظام اسلامي نيست، گفت: بايد خود را با اين حقايق بسنجيم، قرار نيست كسي را قانع كنيم، بلكه فقط مائيم و خداي خودمان.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد در همايش سراسري قوه قضائيه كه در حرم مطهر رضوي در حال برگزاري است، با اشاره به نقش کليدي شهيد بهشتي در تدوين، ترويج و ترسيم قانون اساسي و خط روشن قضاوت اسلامي اظهارداشت: سال 60 سال تميز خط ناب انقلاب اسلامي از پيرايه‌ها، انحراف‌ها و تحميل‌ها بود.
 
وي ادامه داد: بي شك انقلاب ما، مردمي‌ترين و گسترده‌ترين موج انقلابي و تحول خواهي در جهان است.
 
رئيس جمهور با بيان اينكه انسان به صورت فطري به دنبال كمال، عدالت، آزادي و احياي كرامت انساي است، خاطرنشان کرد:  در حاكميت طاغوت بسياري از مظاهر موجوديت و شخصيت ملت ايران پايمال شد.
 
رئيس قوه مجريه اضافه کرد: هزار فاميل در حكومت طاغوت از ثروت سرشار و حقوق بالا برخوردار بودند و در مقابل آن تحقير ملت ايران قرار داشت.
 
وي با بيان اينکه گسترش فقر فرصت شكوفايي و بالندگي را از ايران گرفته بود و ساواك جهنمي و دادگاه‌هاي نظامي، انديشه‌هاي ملي و مردمي را سركوب مي‌كرد، تصريح کرد: اين مسائل باعث شد كه فرصت كسب اطلاع و آگاهي مردم از بين برود، اما ملت تاريخ ساز ايران يك بار ديگر همانند 1400 سال قبل تحقق آرمان‌هاي خود را در اسلام ناب محمدي جست‌وجو كرد و به آن ايمان آورد.
 
وي ادامه داد: همان اسلامي كه امام راحل رهبري كرد و حقوق و نظرات مردم را محترم شمرد؛ به طوري كه مي‌فرمودند ميزان راي ملت است؛ همان اسلامي كه به خاطر شدت عدالت امامش، وي را در محراب نماز شهيد كردند؛ اسلامي كه رهبرانش با وجود انديشه‌هاي حق، اما آن را به نزديكترين افراد خود تحميل نمي‌كردند؛ اسلامي كه تيغ تيز عدالت را بر سر تبعيض و بي‌عدالتي فرود مي‌آورد.
 
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه مردم موجوديت خود را در طبق اخلاص و انقلاب نهادند و به نداي امام (ره) لبيک گفتند و حرکت کردند، افزود: ملت وفادار ايران همواره ماموريت خود را به خوبي انجام داده و هيچ چيزي كم نگذاشته است.
 
وي با اشاره به هفتم تير و شهادت شهيد بهشتي ادامه داد: اين مناسبت‌ها براي اين است كه همواره وظيفه خطير انقلابي خود را تذكر بدهيم.
 
رئيس جمهور تصريح كرد: هرگز خود را نبايد با كشورهاي شرق و غرب و نزديكمان مقايسه كنيم، بلكه بايد خود را با اصل انقلاب مقايسه نماييم؛ چون مدعي يك مكتب هستيم.
 
احمدي نژاد تاكيد كرد: اصل حكومت براي برپايي عدالت، صيانت از كرامت ملت و ترويج پاكي و يگانه پرستي است.
 
وي گفت: بنا به تعبير اميرالمومنين علي (ع) اگر حكومت منجر به احقاق حق و عدالت نشود از آب بيني بز هم پست‌تر است.
 
رئيس جمهور افزود: در اوايل انقلاب افراد را براي پذيرش مسئوليت تحت فشار اخلاقي و وظيفه شرعي قرار مي‌دادند.
 
احمدي نژاد ادامه داد: زماني كه پارتي‌بازي براي رسيدن به مناصب، ضد ارزش بود، كساني بودند كه شبانه روز كار مي‌كردند و حقوقي نمي‌گرفتند.
 
وي با بيان اينكه مبادا اين حقايق و ارزش‌ها در مقابل حفظ نظام در حاشيه قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: حفظ نظام مكتبي به حفظ همين ارزش‌ها و صيانت سياسي و آزادي‌هاي مشروع مردم است.
 
رئيس جمهور در پايان با بيان اينکه نظام بدون صيانت از حقوق مردم، نظام اسلامي نيست، خاطرنشان کرد: بايد خود را با اين حقايق بسنجيم، قرار نيست كسي را قانع كنيم، بلكه تنها مائيم و خداي خودمان.
برچسب ها: حقوق ، قضاییه ، مشهد ، احمدی ، نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار