نامزد سابق جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري امريکا ازسياست هاي کاخ سفيد در قبال سوريه و ايران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ ران پال در سخناني در کنگره آمريکا گفت طي ماههاي اخير تبليغات گسترده اي درباره حمله نظامي به سوريه صورت گرفته است.حتي رسانه هاي امريکايي هفته گذشته اعلام کردند  وزارت دفاع امريکا طرح هاي اين حمله را نهايي کرده است اما به عقيده من تمام مدارک و دلايلي که براي توجيه اين حمله ارائه شده است دروغين هستند.
وي گفت اين مدارک درست به اندازه همان مدارکي که در سال 2003 پيش از حمله به عراق و در سال 2011 ميلادي پيش از حمله به ليبي ارائه شده بودند ، بي پايه و اساس هستند.
نامزد سابق حزب جمهوريخواه گفت:هدر رفتن منابع امريکا در اين دو جنگ بايد مردم امريکا را وادار به تفکر درباره تلاش ها و برنامه هايي بکند که امريکا در حال حاضر برضد سوريه آغاز کرده است.
وي گفت هيچ توجيه امنيت ملي براي اين افزايش احمقانه تنش ها در خاورميانه وجود ندارد و  هيچ شکي نيست که منافع امنيت ملي امريکا ايجاب مي کند اين کشور از درگيري داخلي که هم اکنون در سوريه در جريان است دور بماند.
ران پال ادامه داد: امريکا در حال حاضر منابع کافي براي حمايت از گروههاي شبه نظامي مخالف دولت سوريه اختصاص داده است و بدون اين حمايت هاي خارجي آنچه اکنون جنگ داخلي در سوريه توصيف مي شود احتمالا اصلا وجود نداشت.
وي گفت متاسفانه امريکا در حال اقدام براي ورود به يک درگيري ديگر نظامي در سوريه و فعال سازي دوباره جنگ سرد با روسيه است. دخالت نظامي امريکا در سوريه درست مانند اين است که روسيه وارد درگيري نظامي در مکزيک شود. امريکا در حالي در حيات خلوت روسيه درحال ايجاد تنش و درگيري است که روسيه به شدت در تلاش براي حفظ منافع کشور همسايه خود است.

ران پال گفت اينکه امريکا به طور مخفيانه به حمايت از يک گروه در سوريه بپردازد و مخفيانه به اين گروه سلاح بدهد به هيچ وجه به نفع امريکا نيست . برپا کردن جنجالهاي تبليغاتي دروغين درباره انتقال هلي کوپترهاي روسي به سوريه يک اقدام تحريک آميز غير ضروري است.امريکا به غلط دولت سوريه را به کشتار مردم اين کشور متهم مي کند درحالي که شورشيان مسئول اين کشتار هستند . اينگونه اقدامات آمريکا چيزي جز تبليغات برضد سوريه به منظور آغاز جنگ برضد اين کشور نبوده است. 

وي گفت کارشناسان برجسته اکنون به خوبي متوجه شده اند که اقدام نظامي برضد سوريه فقط نخستين گام براي اقدام عليه دولت ايران است چيزي که نو محافظه کاران به طور آشکار به دنبال آن هستند.
برچسب ها: ران پال ، انتقاد ، حمله ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار