تعليق ايران از فعاليت در زمينه فوتسال داراي دو شرط بوده و در صورتي كه ايران از حضور در جام باشگاه ها انصراف داده و يا تيم ها در بازي ها حاضر نشوند ايران تعليق مي شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بحث تباني به دليل حضور نماينده ايران در جام باشگاههاي آسيا بازتاب بين المللي پيدا كرده و شنيده مي شود فوتسال ايران در خطر تعليق قرار دارد. تعليق ايران در دو صورت ممكن است اتفاق بيفتد.
 
براساس قانون در صورتي كه ايران هيچ نماينده اي را به مسابقات جام باشگاه هاي آسيا نفرستد ايران در خطر تعليق قرار دارد. با توجه به اينكه مسابقات جام باشگاههاي آسيا بايد با حضور هشت تيم برگزار شود در صورتي كه ايران هيچ تيمي را با وجود نام گيتي پسند در قرعه كشي اعزام نكند با جريمه سنگين و حتي خطر تعليق از كليه فعاليت ها مواجه مي شود چرا كه غيبت نماينده ايران اختلال جدي در جريان مسابقات جام باشگاهها كه مهم ترين بازي هاي آسيايي است ايجاد مي كند.

از طرف ديگر در صورتي به دليل تباني تيم هايي كه تهديد به كناره گيري كرده و به فدراسيون فوتبال نامه نوشتند تيم خود را در رقابت هاي ليگ برتر شركت ندهند يا تيم هاي حاضر در جام باشگاههاي آسيا در اعتراض به حضور تيمي كه تباني در آن اثبات شده در جام باشگاهها به ميدان نروند فيفا مي تواند در اين مسئله ورود كرده و ايران را تعليق كند.

*انتخاب نماينده به فيفا ارتباطي ندارد

براساس قوانين كنفدراسيون فوتبال آسيا با صلاحديد فدراسيون هاي فوتبال كشورهاي آسيايي هر تيمي كه مورد تاييد فوتسال يك كشور است مي تواند در مسابقات جام باشگاههاي آسيا شركت كند. بنابراين اهميتي ندارد كه تيم اول، دوم و يا حتي تيم سوم يك كشور در مسابقات جام باشگاههاي آسيا حضور داشته باشد چرا كه AFC تصميم گيري در اين مورد را به كميته فوتسال كشورهاي عضو واگذار كرده است.

*تارقلي زاده: بعد از قرعه كشي هيچ كار نمي توان كرد

علي تارقلي زاده مدير كميته فوتسال كنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد بحث حضور تيمي كه تباني در آن ثابت شده است در مسابقات جام باشگاههاي آسيا به يكي از خبرگزاري ها گفت: این مسائل مربوط به شرایط داخل کشور است و ارتباطی با سایر تیم‌ها ندارد که بخواهند در این مورد صحبت کنند. در داخل کشور مسائلی اتفاق می‌افتد و فدراسیون درباره آن تصمیم می‌گیرد.

 تارقلي زاده ادامه داد: شرایط کشور کویت بسیار خاص است. در حال حاضر حتي اگر يك مقام بالا هم بخواهد برای این کشور ویزا بگیرد، نمی‌تواند چنین کاری کند. بحث ویزا یک طرف است و بحث تغییر نماینده و امكان تغيير نام تيم ايران طرف دیگر، اگر ایران قصد داشت نماینده خود را تغییر دهد باید قبل از قرعه‌کشی مسابقات اعلام می‌کرد، زیرا پس از قرعه‌کشی نه اسامی‌ را می‌توان تغییر داد و نه تیم را.

بحث تعليق هم به فيفا مربوط نمي شود و تيم ها به اعتراضات تيم هاي ليگ برتر ي ايران در مورد مسائل داخلي اين كشور رسيدگي نمي كند.

*منصوري: تباني داخلي نيست، تعليق مي شويم!

كريم منصوري مديرعامل باشگاه منصوري قرچك در مورد دخالت AFC  در پرونده تباني به باشگاه خبرنگاران گفت: شك نكنيد كه فيفا به اين پرونده رسيدگي كرده و فوتسال ايران تعليق مي شود. تباني تا زماني مسئله اي داخلي بود كه به ليگ ايران مربوط مي شد ولي زماني كه نماينده ايران تيمي متخلف است فيفا به آن رسيدگي مي كند. البته با وجود انتشار اخبار كذب ما هنوز به فيفا شكايت نكرده ايم چرا كه منتظر عكس العمل گيتي پسند هستيم.

منصوري گفت: ديگر دست من به جايي نمي رسد نمي توانم با اعزام گيتي پسند مخالفت كنم ولي مسئله اينجاست كه كفاشيان قول داده كه رضايت من را مي گيرد و گيتي پسند در جلسه اي از باشگاه منصوري دلجويي مي كند.

*كاپ را بدهيد رضايت دهم!

منصوري ادامه داد: من فقط در صورتي رضايت مي دهم كه كاپ قهرماني را به من بدهند. گيتي پسند ديگر قهرمان نيست و كاپ و مدال ها بايد پس داده شود. آنها هر جا كه بخواهند مي توانند شكايت كنند ولي قبل از اعزام بايد كاپ و مدال ها را به ما پس بدهند. چرا كه در حال حاضر ما قهرمان هستيم و آنها به آسيا اعزام مي شوند. اين مسئله به همين صورت نمي ماند ما رضايت داديم چون كاري از دستمان بر نمي آمد ولي منتظر واكنش فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا باشيد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار