در بحبوحه تنش در روابط اسلام آیاد و واشنگتن ، مقامات امریكا اعلام كردند كه ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای تحت رهبری آمریكا در افغانستان قرار است از پاكستان دیدار كند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این مقامات كه خواستند هویت آنها ذكر نشود، گفتند : انتظار می رود كه آلن در ملاقاتهایش با ژنرال اشفق كیانی فرمانده ارتش پاكستان در باره فعالیت شبه نظامیان در پناهگاه های داخل خاك پاكستان ، مسدود ماندن راه عزیمت كاروان های ناتو به افغانستان توسط اسلام آباد و مسائل دیگر صحبت كند.

آمریكا پیشتر طی ماه جاری پس از به بن بست رسیدن مذاكره در مورد بازگشایی مسیرهای حیاتی و تعیین كننده به روی كامیون های ناتو برای ورود به افغانستان ، گروه مذاكره كننده خود را فرا خواند.

لئون پانه تا وزیر دفاع آمریكا نیز هشدار داده است كه كاسه صبر آمریكا از ناكامی اسلام باد در سخت گیری علیه رزمندگان گروه حقانی كه عملیات برون مرزی از پاكستان انجام می دهند، به سر رسیده است .

پاكستان در ماه نوامبر پس از كشته شدن 24 سرباز ارتش این كشور در جریان یك حمله هوایی آمریكا مرزهای خود را به روی كاروانهای ناتو بست.

امریكا كشته شدن این سربازان را تسلیت گفته ولی از اجابت درخواست پاكستان مبنی بر عذر خواهی رسمی امتناع ورزیده است .

ارتش امریكا اكنون ارسال تداركات خود را از هوا یا از طریق مسیرهای پرهزینه آسیای میانه ، قفقاز و روسیه انجام می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار