مدیر کل شیلات استان گلستان از از توانمندی سایت میگوی گمیشان استان گلستان برای تولید و پرورش همزمان میگو و قزل آلا خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ؛علی اکبر پاسندی ، آب لب شور دریای خزر را فرصت مناسبی برای تولید میگوی وانامی دانست و گفت:سال گذشته یکصد و 40 تن میگوی وانامی در استان تولید شد که یکصد و 2 تن از این محصول به کشورهای امارات متحده عربی، لبنان ، اسپانیا، دبی صادر شده است.

وی مهمترین شاخصه و مزیت سایت میگوی گمیشان را امکان پرورش ماهی قزل آلا در شش ماهه دوم سال برشمرد و گفت: سال گذشته بعد از برداشت میگو در سطح 5/9 هکتار از مزارع پرورش میگو ماهی قزل آلا با وزن متوسط 250 الی 260 گرم برداشت شد و متوسط تولید در هکتار 1700 کیلوگرم بود.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: پرورش ماهیان خاویاری در سواحل دریای خزر طی دو سال گذشته شروع شده و در حال توسعه است و با توجه به رشد مناسب این ماهی امید است طی سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری بخش خصوصی در این زمینه باشیم.

پاسندی افزود: رعایت اصول مهندسی در زیرساخت‌ها، میکانیزاسیون، استانداردسازی، بالابردن کیفیت تولید، مدیریت بهداشت و بیماری ها و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه و افزایش راندمان تولید و اقتصادی نمودن مزارع دارد و باید نگرش خود را از استفاده سنتی منابع موجود تغییر داده و گامی اساسی در افزایش تولید برداشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.