با تعليق كانوي ايران، قايقرانان كشورمان حق حضور در مسابقات المپيك 2012 را نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، يك ماه پيش بود كه با تصميم مسئولان وزارت ورزش و جوانان روساي چند فدراسيون از سمت خود بركنار و يا جابجا شدند.

با توجه به اينكه زمان زيادي تا آغاز رقابت هاي المپيك لندن باقي نماند در اين بين بركناري احمد دنيا مالي از رياست فدراسيون قايقراني پيش از ساير فدراسيون ها خبرساز شد و با توجه به اينكه دنيا مالي داراي پست هاي بين المللي بود به همين دليل فدراسيون جهاني قايقراني با ارسال نامه اي به مسئولان وزارت ورزش كشورمان خواستار توضيحاتي در خصوص بركناري ناگهاني دنيا مالي از اين سمت شدند و پس از آن اعلام كردند در صورتيكه دلايل قانع كننده نباشد فدراسيون قايقراني ايران تعليق خواهد شد.

البته پس از نامه فدراسيوسن جهاني كانو، نامه فدراسيون هاي روئينگ و بادباني نيز به ايران رسيد و روساي جهاني اين فدراسيون ها نيز خواستار توضيحات قانع كننده در اين خصوص شدند.

ظرف مدت تعيين شده مسئولان وزارت ورزش پاسخ نامه را به فدراسيون جهاني ارسال كردند و اما با توجه به اينكه دلايل مسئولان ورزشي براي آن ها قانع كننده نبود به همين دليل صبح امروز خبر تعليق كانوي ايران منتشر شد.

در حال حاضر احمدرضا طالبيان و آرزو حكيمي 2 قايقرانان اعزامي به المپيك هستند كه تمرينات خود را در درياچه آزادي تهران پيگيري مي كنند و در صورت برطرف شدن اين مشكل آنها رقابت هاي المپيك را از دست خواهند داد.

در اين نامه بند ذكر شده است كه به شرح زير است:

1- فدراسيون جهاني آقاي دنيا مالي را همچنان به عنوان رئيس فدراسيون قايقراني به رسميت مي شناسد.

2- تمامي فعاليت هاي  حال و آينده فدراسيون ايران با توجه به قوانين و مقررات فدراسيون جهاني قايقراني به حالت تعليق در مي آيد.

3- فقط فعاليت هايي كه توسط رئيس فدراسيون قايقراني ايران دنيا مالي تاييد شود و مي تواند تحت نظارت فدراسيون جهاني انجام پذيرد.

4- ورزشكاران شركت كننده در المپيك از طريق دنيا مالي و كميته ملي المپيك مجاز به شركت  در بازي ها مي باشند و كليه كارها مربوط به مسئوليت دنيا مالي است.

5- تمامي مكاتبات متفرقه درباره حضور ورزشكاران ايراني در رقابت هاي جهاني فدراسيون قايقراني معتبر  بوده و كليه افراد مرتبط از اين تصميم مطلع خواهند شد.

در نهايت در بند 7 فدراسيون جهاني قايقراني كنگره فدراسیون قایقرانی ایران را که در اواخر سال 2012 برگزار می شود به رسمیت می شناسد و در آن زمان درباره موضع خود فوتبال دنیامالی دوباره ارزیابی خواهد کرد.

با توجه به اینکه در این نامه پیروزی دنیامالی را به عنوان رئیس فدراسیون به رسمیت می شناسد به همین دلیل این گره با دستان دنیامالی بازخواهد شد.

در حالی که خطر تعلیق فدراسیون قایقرانی فدراسیون بین الملل این رشته وجود داشت اما به نظر می رسد که مسئولان ورزش این تهدید را چندان جدی نگرفته و خبر از جعلی بودن نامه تعلیق می دادند و سرانجام هم لطمه ای جز عدم حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک از این قضایا باقی نمانده است و به نوعی دود این آشفتگی به چشم خودمان می رود.

سپس از دنیامالی محمد شروین اسبقیان به عنوان سرپرست جدید فدراسوین قایقرانی منصوب شد و در پی درج اخباری مبنی بر احتمال تعلیق فدراسیون قایقرانی مسئولان فدراسیون و حتی مسولان وزارت ورزش نیز تعلیق ایران را جدی نمی گرفتند با توجه به اینکه زمان زیادی تا رقابت های المپیک لندن باقی نمانده است به همین دلیل این تصمیم گیری و تغییرا به وجود آمده در فدراسیون قایقرانی به نفع ورزش کشور نخواهد بود و مسئولان ورزش باید با دید بازتری نسبت به این قضیه عمل می کردند.

برای نخستین بار است که در رشته آبهای آرام صاحب سهمیه شدیم به همین دلیل امیدواریم در این مدت مسئولان تصمیم عاقلانه ای اتخاذ کنند تا این مشکل برطرف شود.

در حال حاضر 5رشته زیر نظر فدراسیون قایقرانی فعالیت می کنند این در حالی است که این رشته در جهان به صورت مستقل زیر نظر فدراسیون های جهانی فعالیت می کنند ودر پی اتفاقات بوجود آمده روسای جهانی فدراسیون های روئینگ و بادبانی نیز به ایران رسید وآنها خواستار توضیحاتی در این خصوص شدند و امیدواریم پس از تعلیق کانو رشته های روئینگ و بادبانی این رشته ها دچار مشکل نشوند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار