'غلامحسین نیك بخت'كارشناس برنامه ریزی شركت گاز كهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه برتر علمی در جشنواره بین المللی موسسه مطالعات انرژی وزارت نفت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، به نقل از روابط عمومی شركت گاز كهگیلویه وبویراحمد بویراحمد'غلامحسین نیك بخت' فارغ التحصیل مهندسی مكانیك و دانشجوی كارشناسی ارشد MBAدانشگاه تهران است.
وی در جشنواره بین المللی موسسه مطالعات انرژی وزارت نفت با عنوان پیش بینی سری های انرژی با رویكرد های مبتنی بر هوش محاسباتی مقام ششم را به خود اختصاص داد.
این كارمند موفق شركت گاز كهگیلویه وبویراحمد در خصوص موفقیت خود در این جشنواره گفت: این فراخوان با هدف رسیدن به چشم انداز بلند مدت از شاخص های انرژی در پایان سال گذشته در سطح بین المللی برگزارشد.
وی با بیان اینكه تنها عضو مجموعه وزارت نفت است كه در رنكینگ نهایی قرار گرفته است، بیان داشت: این مسابقه بین المللی موسسه مطالعات انرژی وزارت نفت در زمستان گذشته و به منظور افزایش مهارت كارشناسان در پیش بینی تقاضا و مصرف انرژی برگزار شد.
نیكبخت اظهار داشت: ارزشیابی روشهای مبتنی بر تكنیك هوش محاسباتی برای پیش بینی شاخص های بلند مدت انرژی و نیز پی بردن به میزان دقت و توانایی پیش بینی سری های زمانی انرژی در دوره های گوناگون از جمله اهداف فراخوان است.
وی تصریح كرد: در این مسابقه نیز یك سری اطلاعات در مورد مقدارتقاضای انرژی در یك دوره زمانی خاص داده شد كه می بایست پیش بینی تقاضا در دوره پیش روی آن انجام می گرفت.
این كارمند شركت گاز كهگیلویه وبویراحمد بیان كرد: امروزه اطلاعات درباره آنچه پیش خواهد آمد مبهم است و بی خبری از نتیجه تصمیمات و رویارویی با احتمالات مختلف، بهمراه محدودیت های زمانی و مالی و اطلاعاتی شرایط را برای تصمیم گیرنده دشوار كرده است.
وی با بیان اینكه وقوف به آنچه كه رخ خواهد داد بسیار سخت و توام با احتمالات است، گفت: جوهر اصلی مدیریت، تصمیم گیری است وتوان تصمیم گیری درست یك مهارت مدیریتی است كه به افزایش توانمندی های شركت در رقابت با سایر شركت ها می انجامد.
نیكبخت افزود: پیچیدگی و فضای ابهام و عدم اطمینان حاكم بر دنیای كسب و كار این ضرورت را ایجاب می كند تا با استفاده از تكنیك های خاص، اشراف به نتایج تصمیم گیری ها تسهیل شود.
وی تاكید كرد: برای ارتفای كیفی تصمیم و اطلاع از پیامدهای آن داشتن ابزارهای تصمیم گیری مهم است و پیش بینی یكی از آنهاست.
این كارشناس ارشد مدیریت عنوان كرد: نتیجه پیش بینی صحیح از میزان تقاضا، اتخاذ بهترین رویكرد درپاسخ به نیاز بازار است و در موارد مشابه كه الگوی اساسی تقاضا از سالی به سال دیگر تغییر نكند استفاده از این روش می تواند كاربرد عملی داشته باشد./س

برچسب ها: شرکت ، گاز ، جشنواره ، مطالعات ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.