حجت الاسلام گواهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منافقين براي خود سرنوشت خفت باري را رقم زدند

نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: موضع سپاه در مقابل هر مسئله‌اي که تهديدي براي نظام باشد روشن است و ايستادگي خواهد کرد؛ خواه اين مسئله، جريان فکري معاند داخلي يا خارجي باشد و خواه جريان تروريستي و ... .

حجت الاسلام عبدالعلي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، در گفتگويي تفصيلي با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به بحث در خصوص ماجراي هفت تير، ماهيت منافقين و عملکرد سپاه در مقابله با اين گروهک تروريستي پرداخت.

شرح اين گفتگو در ذيل آمده است:

ابعاد ماجراي هفتِ تير و دلايل وقوع اين حادثه را براي ما بازگو کنيد.

در خصوص ماجراي هفتم تير حرف هاي بسياري است و همين طور ناگفته هاي فراوان؛ در خصوص خود شهيد بهشتي و ياران او در حزب جمهوري نيز سخن بسيار است كه من مي‌خواهم از زاويه اي ديگر اين ماجرا را بررسي كنم. يعني پرداختن به ماجراي خيانت افرادي که به نام منافقين شناخته مي‌شوند، نقش آنان در اين واقعه و به طور كل موضوع نفاق.

بنده اين ايام را گرامي مي دارم، شهادت شهيد بزرگوار شهيد بهشتي و 72 تن از ياران با وفاي او كه در عين مظلوميت همچون سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله(ع) به اين مقام نائل شدند.

پيروزي انقلاب اسلامي براي همه شگفت انگيز بود چه براي سرسپردگان به استكبار در داخل و چه براي مستکبران از آمريكا و اسرائيل گرفته تا ...؛ براي اينها خيلي سخت آمد كه در ايران مردم با دست خالي و با كمترين امكانات به پيروزي رسيدند.

آنها فكر مي كردند كه اين انقلاب در همان روزهاي نخست سقوط مي كند اما مواجه شدند با سازماندهي قوي و گسترده‌اي که امام(ره) براي انقلاب تدارك ديدند.

مقابله با خود امام(ره) در زماني که ايشان تنها بودند براي مستكبرين و طاغوتيان بسيار سخت بود و حال كه نهال انقلاب که به دست امام(ره) کاشته شد شاخ و برگ هاي فراوان دارد و اين شاخ و برگ ها نيز رشد كرده و در حال ثمر دهي هستند قطعا سخت تر است.

راه مقابله با اين درخت تنومند و اين شاخ و برگ هاي سخت دو چيز است؛ يكي اينكه به صورت ظاهري و مشخص مقابله كنند كه براي آنها بسيار هزينه داشت و نمي توانستند آشكارا دشمني خود را اظهار كنند.

راه ديگر راه نفاق است. منافقين بيشترين ضربه را در تاريخ بشري به آئين و دين زدند. پس از رحلت پيامبر، اسلام با نفاق مواجه شد و آسيبي كه به دين مبين اسلام وارد شد از طريق نفاق بود.

يعني منافقان لباس دين به تن دارند و از همين راه وارد مي شوند؟

بله، در قرآن و تعابير قرآني منافقين را از مشركين بدتر مي دانند زيرا كه منافق به طور مخفيانه كار مي كند در اصل منافق از ريشه نفق است به معني تونل زيرزميني زدن، دقيقا مانند كاري كه موش انجام مي دهد و به کار بردن كلمه منافق هم به همين دليل است؛ به طور مثال شهيد هاشمي نژاد را چه كسي به شهادت رساند، شاگرد خودش! اين فرد به خودش بمب بست و در صف اول نماز جماعت پشت سر شهيد هاشمي نژاد ايستاد، اول هم خودش به درك واصل شد.

در واقعه هفتم تير هم كسي که عضو حزب جمهوري اسلامي بود آن حادثه شوم را رقم زد و بسياري از فرزندان پاک انقلاب را به شهادت رساند.

منافق با پرچم هر سلك و مذهبي وارد مي شود و ضربات سهمگيني را وارد مي‌کند. الان هم همينگونه است. در دوران اوايل انقلاب، بني صدر هم از دسته‌اي بود كه ابتدا با پرچم انقلاب وارد شد و بعد شعارش عوض شد و منافقانه رفتار كرد.

حتي در همين جريان فتنه 88 هم اين موضوع مشخص بود. سران فتنه با شعارهايي مثل همراه امام و نخست وزير امام، آمدند و بعد نتيجه آن شد كه ديديم و تا امروز هم در هر جايي كه ما ضربه اي خورده ايم از همين منافقان بوده كه آمدند از خوشه اين انقلاب چيدند و به اين انقلاب و ايران خيانت كردند.

ملت ايران چه زماني به نفاق گروهک تروريستي منافقين که در آن زمان ها با عنوان سازمان مجاهدين شناخته مي‌شدند؛ پي برد؟

زمان زيادي از پيروزي انقلاب، نگذشته بود كه چهره واقعي منافقين براي مردم روشن شد. آنها ابتدا با نام هاي مختلف آمدند سازمان مجاهدين خلق، فرقان و از اين دست نهادها حتي آنها اوايل انقلاب خواستند از امام(ره) دست خطي بگيرند براي تاييد كه با هوشياري امام(ره) نتوانستد.

منافقين از همان ابتدا با اهداف خاص، نيت شومي براي انقلاب داشتند. افراد منافق در هر زماني، چه زمان پيامبر اکرم(ص) و چه زمان اميرالمومنين(ع) وجود داشته‌اند و الان هم بيشتر و فعال‌تر و با حمايت غرب و استكبار در حال فعاليت براي ضربه زدن به نظام اسلامي هستند.

ترورهاي منافقين چه تأثيري بر ملت ايران داشته است؟

از همان ابتدا ملت ايران اين ترورها را کاري زشت و پليد دانست و هميشه منافقين، مورد نفرت رهبر و ملت ايران بوده‌اند. هرچه بيشتر پيش رفتيم و با هر اقدام تروريستي آنها اين نفرت بيشتر شد تا جايي که در هيچ نقطه کشور کوچکترين جايگاهي نزد مردم چرا که منافقين ناجوانمردانه عمل کردند و هيچ گروهي آنها را تأييد نکرد مگر آنهايي که خودشان هم با آنان شريک بودند چه در منفعت شخصي چه در منفعت گروهي.

موضع سپاه بعنوان يک نهاد پاسدار انقلاب در مقابل اين جريان نفاق و منافقين به چه شکل است؟

افراد اين گروهک، خود عامل سرنوشت خفت باري هستند که شاهد آن هستيم. نظام اسلامي، بارها از آنها خواسته است که رويه شان را عوض کنند و بر گردند و در همين آب و خاک با هموطنان خود زندگي کنند که تعدادي از آنها نيز بازگشتند و تائب شدند، اما عده اي واقعا سرسختانه مقابل نظام ايستاده اند.

موضع سپاه در مقابل هر مسئله‌اي که تهديدي براي نظام باشد روشن است و ايستادگي خواهد کرد، خواه اين مسئله جريان فکري معاند داخلي يا خارجي باشد و خواه جريان تروريستي و ...، زيرا سپاه ، پاسدار انقلاب اسلامي است.

سپاه پاسدار انقلاب اسلامي در مقابل جريان‌هاي داخلي که براي براندازي اقدام مي کنند همانند جريان متخاصم خارجي عمل مي‌کند. پاسداران سپاه اگر در خصوص مسائل اينچنيني کوتاهي کنند مورد ملامت همگان قرار خواهد گرفت و فردا روزي در پيشگاه شهيدان شرمنده مي شوند.

چه بسيار از افراد گروهک تروريستس منافقين که برگشتند و توبه کردند و الآن دارند در سلامت به زندگي خود ادامه مي دهند. برخي از آنها واقعاً فريب خوردند. آنها را در جايي حبس مي کردند و از هيچ اخباري آگاه نبودند و لذا چيزي ديگر فکر مي کردند و در خصوص نظام اسلامي، آنها را شستشوي مغزي داده بودند.

شناخت مردم نسبت به مسائل سياسي از کجا نشأت مي‌گيرد؟

داشتن بصيرت و بصيرت افزايي در اين امر بسيار مؤثر بوده است. به عنوان نمونه در حماسه 9 دي که شما مي بينيم که به همه قائله‌هاي منافقانه خاتمه داده مي شود که اين حماسه بزرگ به دليل داشتن بصيرت بوده است.

در ماجراي آقاي منتظري سال‌ها طول کشيد تا مردم عمق مطلب را بطور واقع درک کنند، اما افزايش بصيرت عاملي شد تا در جريان فتنه 88 افراد ذي نفوذ و يا خواص بي بصيرت، به سرعت در نزد مردم شناسايي شوند و ملت، راحت متوجه شدند که بايد از کدام جريان فاصله بگيرند.

حتي مردم تا جايي آمدند که از مسئولين و يا افراد مهم که کمي تعلل داشتند گله کردند و در راهپيمايي ها با سر دادن شعارهايي عليه خواص بي بصيرت، به شدت از عملکرد انها در جريان فتنه انتقاد کردند.

اينها همه از روشنگري هاي نظام براي بصيرت افزايي تا امروز بوده، پيام هاي امام برنامه هايي که درخصوص نظرات و گفته هاي امام نشان داده شدند سوي صدا وسيما که واقعا جاي تقدير دارد و در کنار آن فرمايشات مقام معظم رهبري را مي شنيدند و توانستند راه را از بيراهه تشخيص دهند و اين غربال مقتضي دوران آخرالزمان است.

امروز مردم خيلي خوب امتحان پس داده اند و بدون ترديد اين ملت بهترين هاي مردم دنيا هستند، خالص ترين و ناب ترين مردم جهان، مردم کشور ما هستند، مردمي که فرزندان خود را تقديم انقلاب کردند و تا پاي جان در رکاب اين انقلاب ايستادگي کرده و مقابل دشمن مي ايستند.

هرچه جلوتر مي رويم آزمون‌هاي الهي سخت تر مي‌شود. ان شاء الله با بصيرت و اقدامات به هنگام پيش خواهيم رفت و مسئولين نيز بايد رويه خود را کامل روشن کنند و در خط رهبري باشند زيرا که مردم تنها مدافع رهبري و خط ولايت هستند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
انصاف
۱۵:۴۲ ۰۸ تير ۱۳۹۱
بسیار خوب صحبت میکنند
خداوند این پاسداران را حفظ نماید
آمین.
آخرین اخبار