توصیه های بهداشتی به صاحبان نذورات در اعیاد شعبانیه

از شهروندان به ویژه از صاحبان نذورات در اعیاد شعبانیه و مسئولین مساجد و تکایا در خواست می کنیم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­ دا، دکتر علی پارسا مدیر یک مرکز بهداشت در اصفهان گفت: این مراکز با رعایت دقیق نکات و موازین بهداشتی در تهیه و توزیع شیرینی و نوشیدنی ها، موجبات قبولی بیشتر نذورات خود را فراهم آورده و از این طریق شیرینی و شادی این اعیاد را برای خود و شهروندان دو چندان کنند.
 
وی افزود: استفاده از لیوانهای یک بار مصرف پلیمری برای نوشیدنی‌های داغ  نظیر چای، آب جوش و شیر کاکائو به دلیل انجام واکنش‌های شیمیائی که بین پلیمر و نوشیدنی داغ صورت می‌گیرد برای سلامت شهروندان مضر می باشد و می‌بایستی برای این کار از لیوانهای یک بار مصرف ازنوع گیاهی استفاده شود و این موضوع برای سایر نذورات نظیر شله زرد، آش و امثال هم نیز صادق است.
 
دکتر پارسا با تاکید بر این مطلب افزود: لیوان‌های یکبار مصرف پلیمری فقط برای نوشیدنی های خنک نظیر آب و شربت مناسب  و مجاز است.
 
وی همچنین تصریح کرد در تهیه شربت نیز می‌باید از یخ‌های بسته‌بندی شده بهداشتی که از آب شهری تهیه شده‌اند استفاده کرد.
 
مهندس احمدرضا شیروانی بروجنی مسئول واحد بهداشت محیط این مرکز نیز در این خصوص گفت: به کارشناسان بهداشت محیط دستورداده شده است که در مسیر بازدید‌های روزانه خود در این ایام آموزش‌های لازم را به مسئولین مساجد و تکایاداده تا خاطره شادی و شیرینی اعیاد شعبانیه به خوبی در اذهان ثبت شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار