عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: سوريه خاكريز اول جمهوري اسلامي ايران تلقي مي‌شود و نمي‌تواند نسبت به سرنوشت سوريه بي‌تفاوت باشد.

حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر نقش حضور ايران در نشست سوريه اظهار داشت: ايران هم‌پيمان استراتژيك سوريه است و بر اساس توافق بين دو كشور هر مشكلي كه براي سوريه به وجود آيد‌ ايران بايد در كنار سوريه باشد.

ترقي با بيان اينكه ايران در قبال مشكلات سوريه ذي‌نفع است، تصريح كرد:‌ با توجه به اينكه ايران و سوريه در يك‌ جبهه مقاومت اهداف مشتركي را در ارتباط با مسائل منطقه دنبال مي‌كنند، به طور طبيعي از يكديگر جدايي ناپذيرند.

وي با اشاره به تاثير نفوذ ايران بر مخالفان سوريه اظهار داشت: موضع‌گيري‌هاي ايران به عنوان يك ميانجي ميان سوريه و مخالفانش مورد تاييد طرفين گفتگو خواهد بود.

اين فعال سياسي اذعان داشت:‌ اهداف پشت پرده آمريكا، اسرائيل، غرب همچنين تلاش‌هاي تركيه و عربستان، قطر عليه سوريه در نهايت منافع ايران را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد.

وي افزود: سوريه خاكريز اول جمهوري اسلامي ايران تلقي مي‌شود و نمي‌تواند نسبت به سرنوشت سوريه بي‌تفاوت باشد.

ترقي با اشاره به تبعات حضور نيافتن ايران در نشست سوريه تصريح كرد:‌ اگر ايران در نشست سوريه حضور نيابد تصميمات اين نشست ممكن است ضمانت اجرايي پيدا نكند و بعدا با مخالفت ايران روبه‌رو شوند.

وي يكي ديگر از تبعات عدم حضور ايران در نشست سوريه را طولاني‌شدن حل و فصل بحران سوريه و بي‌ثباتي منطقه دانست.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه خاطرنشان كرد:‌ با توجه به مجموعه عوامل مي‌توان بر ضرورت حضور ايران در نشست سوريه تاكيد كرد لذا هيچ تصميمي در منطقه خاورميانه بدون نقش‌آفريني ايران ميسر نخواهد شد.

برچسب ها: ترقی ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار