ترويج فرهنگ استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي در سطح بين‌المللي و همچنين معرفي ايران به عنوان قطب بازي سازي منطقه از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.

بیطرف قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:هر چند كه آغاز توليدات بازي‌هاي رايانه‌اي با تاخير صورت گرفت،اما اين مسير،‌مسيري رو به موفقيت است.
وي در خصوص علت موفقيت اين مسير افزود:موفقيت عرضه‌ بازي‌هاي ايراني در نمايشگاه بين‌المللي با توجه به استقبال كودكاني كه عادت به بازي‌هاي خارجي دارند،نشان از مسير صحيح و درست توليد آنها دارد.
وي ادامه داد:كارشناسان خارجي معتقدند با عرضه بازي‌هاي ايراني در نمايشگاه بين‌المللي،‌برخي از محصولات ايراني كاملا قابل رقابت با بازي‌هاي خارجي هستند و شرايطي ايجاد مي‌شود كه برخي از اين بازي‌هاي را در حوزه‌هاي بين‌الملل به مانند بازي‌هاي "شبان و گرگ شب" توزيع كنيم.
وي در اين خصوص اظهار داشت:مسير ما مسير درستي است و نمي‌توان گفت همه بازي‌هاي ايراني بهتر از بازي‌هاي خارجي است؛اما با مسير درپيش گرفته برخي از محصولات ما قابل رقابت با بازار خارجي است.
بیطرف درخصوص هدف اين نمايشگاه افزود:هدف از برپايي اين نمايشگاه عرضه و نمايش توليدات ايراني است تا ويتريني از محصولات ايراني داشته باشيم و بتوانيم خود را در سطح بين‌المللي به عنوان قطب بازي سازي منطقه معرفي كنيم.
وي افزود:طبق صنعت چشم انداز ايران ما بايد تا سال 1404 كشوري پيشرو در منطقه در تمامي عرصه‌ها باشيم.
وي اظهارداشت:ما در حوزه گيم كشور پيشرو هستيم و محصولات ما قابل مقايسه با كشورهاي منطقه‌ نيست،هدف ترويج پايگاه گيم در سطح منطقه است.
وي در ادامه درخصوص ديگر اهداف اين نمايشگاه افزود:ترويج فرهنگ استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي و نظام رده‌بندي سني در خانواده‌ها و ارتقاي سطح فني توليد‌كنندگان با برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي از ديگر اهداف نمايشگاه است.
وي در ادامه تصريح كرد:‌نمايشگاه از بعد استقبال خانواده‌ها و توليد كنندگان به نقطه خوبي رسيده و استقبال خوب مردم،نشان از اعتماد آنها به محصولات ايراني است.
وي در پايان با اشاره به افزايش سطح كميت و كيفيت نمايشگاه با توجه به استقبال مردم افزود:  با استقبال خوب مردم بايد سطح كمي و كيفي نمايشگاه بالاتر رفته و سطح توليدات و انتظارات متوقف نشود، كه البته اين شرايط به پاسخ و استقبال مردم بستگي دارد./ه
برچسب ها: دبیر ، شورای ، عالی ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.