رئیس مركز مطالعات اجتماعی – سیاسی روسیه، یكی از راه حل های احتمالی مساله هسته ای ایران را ایجاد یك شركت مشترك روسی – ایرانی در زمینه تولید سوخت هسته‌ای برای نیروگاه اتمی بوشهر در خاك ایران دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روسی ایران رو ؛ "ولادیمیر یفسیف " امروز طی مقاله ای نوشت : ایران در صورت ساخت این واحد صنعتی به طور تضمینی از سوخت تأیید شده برای نیروگاه هسته ای خود برخوردار خواهد شد.

وی افزود: در این صورت، جامعه جهانی هم می تواند به طور مستمر شاهد مصرف ذخایر اورانیوم ایرانی با غنای پایین برای تولید سوخت هسته ای و كنترل مواد هسته‌ای تولید شده در این كشور باشد.

رئیس مركز مطالعات اجتماعی – سیاسی روسیه، ساخت و تكمیل نیروگاه هسته ای بوشهر را یك نمونه موفق از همكاری های هسته ای صلح آمیز تهران و مسكو دانست و خاطرنشان كرد: در احداث این مركز بزرگ تولید برق هسته ای، اصول ایمنی تجهیزات در سطح بالایی تأمین شده است.

وی با بیان اینكه مبالغه ای در این زمینه صورت نمی گیرد ، به درجه بالای ایمنی تلمبه های نیروگاه هسته ای بوشهر اشاره كرد و نوشت: امنیت فعالیت تلمبه هایی كه آنجا نصب شده اند، همواره به وسیله تلمبه های دیگر تضمین می‌شود و به همین علت در آنجا چهار تلمبه نصب شده است.

وی افزود: علاوه بر این، در نیروگاه بوشهر ،سامانه چند مرحله ای ایمنی وجود دارد كه امكان پیشگیری از سوانح به هنگام پاره شدن خط لوله مدار اول كه از همه خطرناك تر است، را تأمین می كند.

تحلیلگر روس یادآور شد: سیستم كاهش حرارت نیروگاه بوشهر هم در صورت وقوع حوادث اضطراری وجود دارد كه گرمای راكتور خاموش شده را به بیرون منتقل می كند و همه این تدابیر مانع از بروز هر نوع سانحه می‌شود.


تحلیلگر روس در ادامه مقاله خود به زیاده خواهی های غرب در قبال فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همكاری كشورمان با روسیه در این زمینه اشاره كرد و نوشت: ساخت نیروگاه اتمی بوشهر كه تنها پروژه انرژی هسته ای در خاورمیانه بزرگ است ، در برخورد منفی غرب با همكاریهای هسته ای روسیه و ایران تغییری ایجاد نكرده است.


برچسب ها: نیروگاه ، بوشهر ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار