منابع آگاه از موافقت روسیه با انتقال محموله های تدارکاتی نیروهای ناتو مستقر در افغانستان از طریق این کشور خبر دادند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ دولت روسیه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد ، با ترانزیت کالاهای مورد نیاز نیروهای ناتو در افغانستان از طریق روسیه موافقت کرده است .

براساس توافقی که در این خصوص بین روسیه و ناتو صورت گرفت و از سوی دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه امضا شد ، نیروهای ناتو اجازه خواهند داشت محموله های خود را با استفاده از پایگاه نظامی واقع در شهر اولیانووسک و از طریق راه آهن این منطقه و نیز از راه هوایی جابجا کنند . این درحالیست که تا پیش از این نیروهای ناتو فقط اجازه استفاده از راه زمینی در روسیه را برای این امر داشتند.

با این حال نیروهای ناتو باید برای عبور محموله های خود بارنامه های رسمی به همراه داشته باشند و در زمینه کالاهای خود شفاف عمل کنند. ناتو همچنین باید برای محموله های خود در روسیه ، عوارض گمرکی نیز بپردازند.

براساس این گزارش  ، در همین ارتباط مخالفان دولت روسیه به موافقت دولت با عبور محموله های ناتو از طریق شهر اولیانووسک و استفاده از آن به عنوان مرکز لجستیک ناتو اعتراض کرده اند . با این حال دولت روسیه اعلام کرده که از این پایگاه فقط به منظور حمل و نقل استفاده خواهد شد و به پایگاهی برای نیروهای ناتو تبدیل نخواهد شد .
برچسب ها: ناتو ، روسیه ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار