در حدود 16درصد از نوجوانان بالای دوازده سال آمریکایی قربانی اعتیاد به مواد مخدر و الکل شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دی نیوز، از سوی دیگر، 80 میلیون نفر از جمعیت آمریکا، یعنی 32 درصد از جمعیت این کشور، در معرض خطر اعتیاد قراردارند. این درحالی است که بر اساس تازه ترین تحقیقات پزشکی که مرکز مبارزه با اعتیاد دانشگاه کلمبیا آنرا منتشر کرده است، درمان جامعه 40 میلیونی معتاد به مواد مخدر و الکل در این کشور دشوار به نظر می رسد.
براساس آمار، از هر 10 نفر معتاد تنها یک نفر می تواند بیماری خود را درمان کند و نبود امکانات درمانی از دیگر دلایلی است که روند درمان معتادان آمریکایی را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
افزون برآن، بسیاری از مسئولان مراکز درمانی توجهی به تشخیص و درمان اعتیاد ندارند.
کمتر دیده شده که پزشکان امریکایی هنگام مراجعه افراد برای تشخیص بیماری، به بررسی علائم احتمالی اعتیاد در افراد بپردازند.
درو آلتمن، رئیس کمیسیون ملی توصیه های پزشکی گفت: پزشکان به جای اینکه به کنترل و بررسی علائم اعتیاد به الکل ، سیگار و یا مواد مخدر درافراد بپردازند، بیشتر تلاش می کنند به تشخیص دیگر علائم بیماریها بپردازند.
وی بر اساس تازه ترین دستاوردهای پزشکی در زمینه مبارزه با اعتیاد افزود تصورات نادرست از بیماریهای مربوط به اعتیاد روند مراقبت های پزشکی را تضعیف کرده است.
مهمتر آنکه، بسیاری از دست اندرکاران روند درمان اعتیاد صرفا کارهای مشاوره انجام می دهند و فاقد اعتبار پزشکی ویا تحقیقات گسترده در زمینه تجربیات پزشکی هستند. در چهارده ایالت آمریکا برای ارائه خدمات مشاوره پزشکی درزمینه درمان اعتیاد نیازی به مدرک و مجوز علمی نیست.
به گفته پژوهشگران تحقیقات نشان می دهد در سال 2010 ، در حدود28 میلیون دلار صرف هزینه درمان اعتیاد شده است که این رقم در مقایسه با هزینه های درمان دیگر بیماریها که قربانیان کمتری هم برجا می گذارد، اندک توصیف می شود. برای مثال44 میلیون دلار صرف درمان دیابت26 میلیون آمریکایی و 170 میلیون دلار صرف درمان بیماریهای قلبی 27 میلیون آمریکایی در همان سال شده است.
برچسب ها: اعتیاد ، الکل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار