بنیانگذار ویکی‌لیکس تأکید کرد که علیرغم تلاش پلیس انگلیس برای استرداد وی به سوئد، خود را تحویل پلیس نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره،جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس  تصریح کرد که به هیچ عنوان خود را به پلیس انگلیس که تلاش می‌کنند او را به سوئد استرداد کنند معرفی نخواهد کرد. قرار است آسانژ در سوئد به اتهام تجاوز جنسی مورد بازجویی قرار گیرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، واحد استرداد مجرمان پلیس انگلیس نامه استراداد آسانژ به سوئد را به او داد و از وی خواست تا خود را به نیروهای پلیس انگلیس معرفی کند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه دیوان عالی انگلیس حکم دادگاه عالی این کشور را مبنی بر استرداد آسانژ به سوئد تایید کرد، او 10 روز قبل به سفارتخانه اکوادور در لندن پناه برد و درخواست پناهندگی کرد.

جولیان آسانژ که در سوئد به اتهام آزار جنسی تحت تعقیب است، نگران است که در صورت تحویل داده شدن به مقامهای سوئدی، به آمریکا مسترد شود.

موسس ویکی‌لیکس در مصاحبه با بی‌بی‌سی تصریح کرد: توصیه ما ا ین است که قانون پناهندگی هم از نظر داخلی و هم بین‌المللی در انگلیس به قوانین مربوط به استرداد ارحجیت دارد، بنابراین پاسخ این است که او با این کار قصد دارد جلوی مسترد شدن به سوئد را بگیرد.

آسانژ از اواخر 2010 درگیر یک نزاع قانونی است، در آن زمان دو زن سوئدی وی را به آزار جنسی زمانیکه به استکهلم سفر کرده بودند، متهم کردند و آسانژ قبل از آنکه توسط پلیس بازجویی شود، این کشور را ترک کرد.

وی در دسامبر 2010 در انگلیس دستگیر شد و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت اما آسانژ تمامی اتهامات وارده بر خود را رد کرده است و تأکید کرده که این اتهامات با انگیزه‌های سیاسی به وی وارد شده است.

برچسب ها: انگلیس ، آسانژ ، سوئد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار