مسئول ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: فرش ماشینی 85 درصد از مجموع کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور را طی سه ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

محمد سربند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را قطب صنعتی فرش ماشینی کشور دانست و گفت: ارزش ریالی این میزان صادرات فرش از مجموع کل صادرات کالا از کاشان به خارج از کشور طی این مدت حدود 45 میلیون دلار است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی صادرات کالا از این شهرستان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزود: صادرات کاشان به وزن 14 هزار و 400 تن از نظر وزنی 52 درصد و با ارزش 59 میلیون و 941 هزار دلار از لحاظ ارزش ریالی 37 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، گلاب نیز بعد از فرش ماشینی بیشترین میزان صادرات را در سه ماهه نخست امسال که همزمان با فصل گلابگیری و گردشگری در این شهرستان می باشدبه خود اختصاص داده است.

سربند، 20 تنوع کالای صادراتی از کاشان به کشورهای خارجی را یادآورشد و افزود: فرش ماشینی ، گلاب و عرقیجات، لوله چدنی ،کولر آبی، باسکو ل سنگین، لنت ترمز، ظروف پلاستیک و آرکوپالو ، قطعات فلزی و غیره از جمله این کالاهای صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 25 کشور جهان است.

مسئول ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان افزود: این کالاها به کشورهای بحرین، برزیل، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه صادرشده است.

سربند، در ادامه صادرات این شهرستان در مقایسه با آمار استانی را در رده پانزدهم کشور دانست و گفت: گمرک کاشان با فعالیت بیش از 1500 واحد تولیدی دراین شهرستان موقعیت عالی از نظر موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان در این شهرستان دارای ظرفیت خوبی در امر صادرات غیر نفتی به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گمرک کاشان تنها در بخش صادرات فعال است که با توجه به آمار صادرات آن مسئولین گمرک ایران و اصفهان پیگیر راه اندازی دیگر بخشهای آن از جمله واردات هستند که این پیگیری تا کنون به نتایج خوبی رسیده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم برای این کار از جمله چارت سازمانی از جانمایی مکان احداث ساختمان بخش واردات در گمرک کاشان در مجاورت سایپا کاشان و روبروی شهرک صنعتی جعفر آباد در این شهرستان خبر داد و گفت: این محل مورد بازدید و استعلام مسئولان ادارات مرتبط در استان قرار گرفته و منتظر تایید آنها است.

به گفته وی، راه اندازی بخش واردات گمرک کاشان با توجه به مسیر ترانزیت ریلی و جاده ای محور شمال به جنوب از این شهرستان به دیگر نقاط کشور و فعالیت مراکز صنعتی و تولیدی متعدد در این شهرستان بویژه سایپا کاشان ضروری است که با راه اندازی این بخش زمینه تسریع و تسهیل در خرید و انتقال مواد اولیه به این مراکز و رونق اقتصادی منطقه فراهم می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، صادرات ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.