دانشگاه مازندران 40 بازی رایانه ای از جمله بازی کاملا ایرانی هلیوم را در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای ارائه کرد.

حمزه آزاد دبیر انجمن علمی بازی های رایانه ای درگفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن علمی بازی های رایانه ای مازندران بازی 40 بازی رایانه ای، 20 بازی نامه، 30 طراحی کاراکتر و 2 بخش فناوری در این دومین جشنواره بازی های رایانه ای شرکت کرده است.
وی درادامه افزود: هلیوم، رویای دکمه ها، توتيا در فرار، فوتبال دستی، شکارچی مار، Babbles up از جمله بازی های ارائه شده در غرفه دانشگاه مازندران است.
وی به بازی سال این انجمن با عنوان هلیوم اشاره کرد و گفت: هلیوم نوعی بازی رایانه ای ماشین سواری با موتور بازی سازی آن کاملا ایرانی است وکد سازی آن توسط صادق زینی آستانه نوشته شده و در نخستین جشنواره کشوری دانشجویی بازی سازی دانشگاه مازندران رتبه اول را کسب کرد.
آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: بازی رایانه ای هلیوم از لحاظ فنی دارای ویژگی ممتازی است که در 16 مرحله طراحی شده و در هر مرحله ماموریت خاصی دارد و همچنین از لحاظ  Game play و مکانیک ها موتور بازی سازی کاملا ایران است.
وی با بیان اینکه بازی هلیوم تا سال آینده عرضه خواهد شد گفت: این بازی یک نفره طراحی و ساخته شده و 10 بازی دیگر از سوی دانشگاه مازندران در حال ساخت است./عط
برچسب ها: بازی ، مکانیک ، طراحی ، ماموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار