سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حرکت عجولانه برخی از کشورها سودی برای مردم منطقه ندارد و فقط منافع آمریکا و متحدانش را در منطقه تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، رامین مهمانپرست در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تحولات مصر و انتخاب «مرسی» به‌عنوان رئیس‌جمهور مصر اظهار کرد: تحولات کشور مصر برای مردم ایران و کل منطقه بسیار تعیین‌کننده است و آمریکایی‌ها و متحدانشان خیلی تلاش کردند جلوی حرکت مردم مصر را بگیرند اما حضور مردم مانع این کار شده است .

وی افزود: باید توجه داشت این تحولات در سرنوشت سیاسی رژیم صهیونیستی نیز بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده است و بر همین اساس آمریکا و متحدانش تلاش وافری دارند تا حرکت‌های مردمی و اسلامی را متوقف کرده و یا حداقل آن را کند کنند که با بیداری مردم این امر محقق نشد .

مهمانپرست با بیان اینکه غرب پروژه ایران‌هراسی را با شیوه ایجاد اختلاف و تنش بین ایران و اعراب و به‌صورت مذهبی اختلاف بین سنی و شیعه دنبال می‌کند، تصریح کرد: موج بیداری اسلامی در منطقه موجب هراس رژیم صهیونیستی شده و آمریکا و متحدانشان به‌دنبال تغییر صورت مسئله در منطقه هستند تا تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار داده و منحرف سازند .

وی تاکید کرد: مردم و دولتمردان منطقه باید خیلی مواظب باشند تا آمریکا و متحدانشان تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار نداده و منحرف نکنند . مهمانپرست با بیان اینکه تحولات منطقه می‌تواند تاثیر تاریخی برای کشورها داشته باشد، گفت: تحولات سیاسی و اجتماعی خاورمیانه تاثیرگذار در سیر تحولات تاریخی منطقه است .

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره اینکه ایران از حرکت‌های مردمی در منطقه استقبال کرده است، گفت: ما در هر جایی که مردم بتوانند مشارکت و تاثیرگذاری بیشتری در تحولات سیاسی کشور خود داشته باشند و به نفع جهان اسلام رقم بخورد، حمایت می‌کنیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شرایط حساس تدبیر و به‌کارگیری سیاست‌های مدبرانه در وزارت امور خارجه، شرط گذر از این پیچ تاریخی است؛ ضمن آنکه نباید احساسات بر تدبیر غلبه کند .

مهمانپرست با بیان اینکه برخی از اتفاقات در منطقه طراحی شده و عمداً برای ایجاد اختلاف مردم منطقه است، گفت: در این زمینه بارها وزارت امور خارجه ایران هشدارهای لازم را به کشورهای همسایه و عرب خود داده است و در این هشدارها تاکید شده که ادامه چنین روندی به نفع رژیم صهیونیستی بوده و هیچ سودی برای کشورهای منطقه که در حال سپری کردن تحولات تاریخی هستند، نیست .

وی افزود: جلوی حرکت منطقه را نمی‌شود، گرفت و اعتقاد داریم که تحولات منطقه بیداری اسلامی عمیق و تاثیر تاریخی در کشورهای منطقه خواهد داشت .

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مردم در فلسطین بعد از تحولات منطقه امیدوارانه‌تر به مقاومت خود ادامه می‌دهند و جبهه مقاومت فلسطین در منطقه در حال تقویت است . مهمانپرست با بیان اینکه اگر سوریه ناامن شود منطقه ناامن خواهد شد، اظهار کرد: حرکت عجولانه برخی از کشورها سودی برای مردم منطقه ندارد و فقط منافع آمریکا و متحدانش را در منطقه تامین می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فشارهای آمریکا و کشورهای غربی به ایران به بهانه مسائل هسته‌ای  گفت: بزرگ‌ترین اشتباهی که کشورهای غربی در مورد ایران می‌کنند، این است که فکر می‌کنند ایران با افزایش فشارها در مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد .

وی ادامه داد: با خصوصیات مردم ایران فشارهای کشورهای غربی جواب نخواهد داد؛ مردمی که برای استقلال و آزادی خود این همه شهید داده‌اند به‌خاطر تحریم و فشارهای سیاسی از اصول خودشان دست بر نخواهند داشت اما آنها فکر می‌کنند با این فشارها می‌توانند ایجاد نارضایتی کنند تا زمینه حضور آنها ایجاد شود./س
برچسب ها: حرکت ، کشور ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.