دبير جشنواره فيلم كودك به توليدات سينماي كودك اشاره كرد و گفت:‌ 12 فيلم سينمايي كودك براي شركت در جشنواره ساخته شده كه 8 فيلم به حمايت بنياد سينمايي فارابي توليد شده است.

علي ميرعلايي،مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:‌هنوز تصميمي براي تغيير دادن مكان و زمان برگزاري جشنواره فيلم كودك نداريم،با توجه به زمان كوتاه تا فرا رسيدن جشنواره فيلم كودك فكر مي‌كنم قدري برنامه‌ريزي براي آن مشكل باشد.
وي ادامه داد:با توجه به اينكه 2 ماه بيشتر فرصت تا جشنواره فيلم كودك باقي نمانده و ماه مبارك رمضان هم پيش روي ما است،قدري با محدوديت زمان روبرو هستم.
ميرعلايي به پرباري آثار ساخته شده در زمينه كودك اشاره كرد و اظهارداشت:امسال يكي از سال هاي بسيار پربار براي سينماي كودك است،از زماني كه بنده مسئوليت بنياد را برعهده گرفتم نواقصي وجود داشت كه بحث استانداردسازي و جذابيت در سينما را مطرح كرديم.
وي به اهميت سينماي كودك در تمامي دنيا اشاره كرد و گفت:‌يكي از مسائلي كه اهالي سينما درخصوص آن نگران بودند،كمبود فيلم كودك،عدم توجه به موضوع كودك،بانوان و خانواده است كه امروز در همه جاي دنيا اين نوع سينما به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
ميرعلايي به 12 فيلم سينمايي كودك ساخته شده براي شركت در جشنواره فيلم كودك اشاره كردو اظهارداشت:براي اولين بار است كه اين آمار اعلام مي‌شود كه حدود 12 فيلم سينمايي كودك براي شركت در جشنواره توليدشده كه 8 فيلم به حمايت بنياد سينمايي فارابي ساخته شده است و همچنين از كارگردانان صاحب نام سينماي ايران نيز چند فيلم به صورت ديجيتال ساخته شده است.
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي از  احتمال راهيابي 4 فيلم كودك  ديگر به جشنواره خبردادو گفت: 4 فيلم سينمايي كودك ديگر نيز احتمال راهيابي به جشنواره فيلم كودك را خواهند داشت به همين دليل امسال سال پرباري را به جهت توليد فيلم كودك پيش رو داريم.
دبير جشنواره فيلم كودك به برگزاري اهميت جشنواره‌ها و همچنين دشواري برگزاري جشنواره‌ها اشاره كرد و افزود:اصولا جشنواره برگزار كردن سخت است؛زيرا حمايت و تلاش شبانه‌روزي گروهي را مي‌طلبد؛به طور مثال اگر قرار باشد جشنواره فيلم‌‌هاي ويدئويي سال آينده با كيفيت‌تر برگزار شود،از همين امروز ستاد برگزاري دومين دوره بايد با برنامه‌ريزي دقيق و منظم آغاز به كار كند.
وي به جشنواره فيلم كودك سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد:سال گذشته نيز ما روز اختتاميه جشنواره فيلم كودك با شهردار اصفهان درخصوص راه‌اندازي دفتر بيست و ششمين دوره جشنواره گفتگو كرديم و كارهايي را انجام داديم،اما به جهت كثرت كارها برنامه‌هاي ما يك مقدار دستخوش تغيير شده است.
دبير بيست و ششمين جشنواره فيلم كودك به عدم برنامه ريزي صحيح براي برپايي جشنواره‌ها اشاره كرد و ادامه داد:مشكل اصلي كشورهايي همانند ما درخصوص برپايي جشنواره ها عدم برنامه ريزي صحيح و يا به موقع است كه در اين خصوص نيز صدماتي را متحمل شده‌ايم.
ميرعلايي همچنين به اهميت سينماي ايران اشاره كرد و اظهارداشت:امروز چشم دنيا به جهت سينما و آثار آن به ايران است،‌اسم سينماي ايران به عنوان سينماي شريف،‌انساني و قابل توجه به مسائل ارزشي در دنيا مطرح است كه ما بايد از آن پاسداري  و مراقبت كنيم.
وي در پايان به اهميت جشنواره‌هاي داخلي و بين‌المللي‌مان اشاره كرد و گفت:اگر سري به سايتها بزنيد؛مي‌بينيد كه كشورهاي خارجي براي شركت در جشنواره‌هاي ما چه تمايلي از خود نشان مي‌دهند و فيلم‌هاي بسياري از آنها براي شركت در جشنواره‌هايمان ارسال مي‌شود كه اين نشان از اهميت سينماي ايران مي‌دهد.
اميدوارم مشكلاتمان به زودي رفع شود تا ما روز به روز جشنواره‌ها را پربارتر برگزار كنيم./ه
برچسب ها: فیلم ، سینمایی ، کودک ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار