ممانعت از افزايش كپي هاي غيرقانوني همگام با گراني آلبوم ها با فرهنگسازي، نظارت و اعمال قانون نقش مهمي در رعايت حقوق توليد كنندگان آثار موسيقي داشته باشد.

سعيد ذهني آهنگساز در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رعايت حقوق صاحبان آثار و  توليد كنندگان آلبوم ها نياز به اعمال قانون و فرهنگسازي دارد و متوليان امور فرهنگي بايد با برنامه ريزي شرايط حفظ حقوق آهنگسازان را فراهم آورند.
وي در خصوص سئوالي مبني بر تعطيلي شركت هاي آهنگسازي يا گراني آلبوم ها خاطرنشان كرد: گراني آلبوم ها و ادامه فعاليت مراكز و شركت هاي آهنگسازي بهتر از تعطيلي شركت ها به دليل مشكلات اقتصادي آهنگسازان است.
ذهني ادامه داد: در گذشته كه امكانات ديجيتالي و مولتي مديا نبود امكان بهره برداري و سوء استفاده آهنگ ها نبود اما هم اكنون با امكانات كامپيوتري بسياري از افراد سودجو بدون مجوز اقدام به تكثير آلبوم ها به صورت mp3 و فروش آن ها در سطح جامعه مي‌كنند كه نظارت قانوني مي‌تواند از فعاليت سودجويان ممانعت كند.
اين آهنگساز افزود: امروزه همكاري آهنگسازان و خوانندگان با شبكه هاي ماهواره اي به دليل عدم توجه به فعاليت هاي هنري آن ها در داخل كشور است بنابراين آن ها به همكاري با شبكه هاي ماهواره اي مي‌پردازند تا از نظر شرايط مالي تامين شوند.
وي در پايان اين مصاحبه گفت: اگر متوليان امور فرهنگي مي‌خواهند استعدادهاي حاضر در موسيقي به فعاليت بپردازند بايد شرايط مساعد را براي آن ها فراهم كنند تا به كشورهاي بيگانه نروند و هند ايران زمين را به موسيقي غرب تبديل نكنند./ي2
برچسب ها: آلبوم ، موسیقی ، گرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار