مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید قارچ خوراکی باید توجیه اقتصادی داشته باشد چون تولید کمتر از 220 تن در سال با در نظر گرفتن تسهیلات اخذ شده از بانک، اقتصادی نخواهد بود.

اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارن تبریز افزود: افزایش دو کیلویی راندمان تولید در واحد سطح پرورش دهندگان قارچ خوراکی در آذربایجان شرقی نشان از توانایی هایی تولیدکنندگان استان است.

 وی با اشاره به همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد: در ضمن هر واحد تولیدی ملزم به کارگیری از یک کارشناس عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در فرآیند تولید است.

اسکندری ادامه داد: فقدان یافته علمی و کاربردی نیز از مشکلات دیگر تولیدکنندگان قارچ خوراکی در استان است و جای آن دارد تا محقّقان در مراکز تحقیقاتی استان به قارچ نیز مانند دیگرمحصولات زراعی و باغی توجهی داشته باشند.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بیان یکی از مشکلات در تولید قارچ یادآور شد: کمبود دانش فنی مانعی برای افزایش تولید در واحد سطح تولیدکنندگان قارچ در آذربایجان شرقی است.

 وی اظهار داشت: در هماهنگی های به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی اعتباری برای بازدیدهای علمی و آموزش های عمومی تولیدکنندگان تخصیص داده می شود.

 اسکندری با اشاره ای به صدور مجوز تاکید کرد: هیچ ممنوعیتی برای صدور مجوز در صورت رعایت حریم های قانونی و تولید بهداشتی از جانب متقاضیان وجود ندارد./س
برچسب ها: تولید ، سالانه ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.