نمایندگان به یک فوریتی بودن طرح تجهیز ناوگان هوایی کشور رأی ندادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر) مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریت تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران به استناد بند ۲-۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور به رأی نمایندگان گذاشته شد.
یک فوریت این طرح با ۱۰۹ رأی موافق ۷۶ رأی مخالف و ۲۷ رأی ممتنع به تصویب نرسید و به صورت عادی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

* قاضی‌پور: بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری برای تجهیز ناوگان هوایی اختصاص داده شده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح یک‌فوریتی تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی اعلام کرد:قبلا بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری توسط دولت برای تجهیز ناوگان هوایی اختصاص داده شده است.
بر اساس این گزارش نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر) به عنوان مخالف طرح یک فوریتی تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصویب قانون بودجه سال جاری گفت: هنوز قانون بودجه امسال اجرا نشده است، درست نیست که به دنبال اصلاح آن باشیم.
وی در ادامه افزود: پیش از این مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار برای کمک به آشیانه نیروی هوایی ارتش درخصوص خرید هواپیما و بالگرد، همچنین تهیه سایر تجهیزات مورد نیاز توسط دولت اختصاص یافته است.
قاضی پوردر ادامه خاطرنشان کرد: به‌عنوان مخالف این طرح گفت: اجازه بدهید ارتش با همان اعتبارات کمی که در اختیار دارد، نیروی هوایی را تجهیز کند و بودجه در جاهای دیگر هزینه نشود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم از سایر نمایندگان خواست تا به یک فوریت این طرح رای ندهند.

* حکیمی: نوسازی ناوگان هوایی موجب جلوگیری از خسارات احتمالی می شود
نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران گفت: نوسازی ناوگان آشیانه کشور موجب جلوگیری از خسارات احتمالی می شود .
بر اساس این گزارش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه ۱۱ تیر مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران و این که این ناوگان روزانه مسوولیت سفرهای شخصیت های لشکری و کشوری را بر عهده دارد براساس طرح تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران دولت را مکلف کرده تا مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار پیش بینی شده در بودجه امسال را به طور صددرصد به توسعه ناوگان هوایی آشیانه کشور اختصاص دهد که طرح آن در صحن علنی و فوریت آن ضروری به نظر می رسد.

* ندیمی: امنیت سرمایه انسانی کشور نباید به خطر بیفتد
نماینده مردم گیلان تجهیز، نوسازی و بازسازی ناوگان هوایی را در شرایط تحریم ضروری خواند و گفت: کشور باید از سرمایه انسانی محافظت کند و امنیت مردم، شخصیت ها و نیروی انسانی کشور نباید در جابجایی ها تهدید شود.
در ادامه ایرج ندیمی در نشست علنی امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه مجلس شورای اسلامی و در موافقت با طرح فوریتی تجهیز و بازسازی ناوگان هوایی آشیانه جمهوری اسلامی ایران و اصلاح بند ۲-۳ قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور گفت: در حالی که نظام مقدم جمهوری اسلامی در حال تحریم به سر می برد تجهیز این ناوگان ضرورت دارد.
نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط تحریم باید به گونه ای عمل کرد که هم نیازهای امروز و هم نیازهای آینده کشور با برنامه ریزی برطرف شود.
وی ادامه داد: مدیریت تحریم ها باید به گونه ای باشد که تحریم های استکبار جهانی هزینه و پیامدی برای کشور نداشته باشد.
ندیمی با بیان این که تجهیز، نوسازی و بازسازی ناوگان کشور نیاز به مخالفت ندارد اضافه کرد: کشور باید از سرمایه انسانی ما محافظت کند و امنیت مردم، شخصیت ها و نیروی انسانی ما نباید در این جابجایی ها تهدید شود./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار