عضو فراكسيون روحانيون مجلس گفت: ايران در پي اعدام چند ايراني در عربستان تصميم به توقف عمره در ماه هاي شعبان و رمضان گرفته است.

حجت الاسلام سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تحليل توقف سفر عمره در ماه هاي شعبان و رمضان سال جاري اظهار داشت: عربستان طي روزهاي اخير بدون هماهنگي و توجه به تذكرات و هشدارهاي ايران باز هم چند نفر از هموطنانمان را اعدام كرد.

اين عضو فراكسيون روحانيون مجلس ادامه داد: آل سعود بارها در فضاي ديپلماسي با هدف تخريب ايران برنامه هايي را دنبال كرده كه ترغيب امارات براي جو سازي عليه ايران و دخالت در جزاير سه گانه كشورمان يكي از اين اهداف بوده و  آل سعود با اعدام چند ايراني اهداف خود را تكميل كرد.

وي تصريح كرد: مناسبات عربستان و كشورمان در فضاي ديپلماسي شرايط خوبي ندارد و بايد در ارتباط با آل سعود تجديد نظر كنيم، بنابراين اين اقدام هم در راستاي تقليل روابط با اين كشور صورت گرفته است.

حجت الاسلام موسوي لارگاني با بيان اين كه ملت ايران از عملكرد عربستان و حكم دادگاه مورد نظر مبني بر اعدام چند ايراني نگران است افزود: توقف عمره مفرده در ايام شعبان و رمضان سال جاري از سوي ايران يك عكس العمل صريح دربرابر رفتاترهاي غلط عربستان سعودي است.

اين عضو فراكسيون روحانيون مجلس خاطرنشان كرد: با توقف عمره، ايران مواضع خود را نسبت به عربستان روشن كرده و آل سعود هم بايد نسبت به كشورمان مواضع روشني ارائه كنند./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار