گاهي با ساخت آثار تصويري معيارهاي زيباشناسي مخاطبان را تخريب مي‌كنيم.

علي معلم تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از گذشت سال فيلم هاي ويدئويي فقدان را پر مي‌كند كه فاصله بين سينما و رسانه هاي تصويري ديگر بوده كه در اين چند ساله رشد بسياري كرده است.
وي ادامه داد: اما به دليل اينكه اين فيلم ها جايي براي نقد و بررسي نداشته گاهي به خطا رفته است كه هر پديده بدون نقد و ارزش گذاري تنها تبديل به يك انجام وظيفه مي شود.
معلم به اهميت فيلم هاي ويدئويي كه بيشترين خوراك فرهنگي مردم را تامين مي‌كند اشاره كرد و گفت:‌ گاهي ما در آثار تصويري مان معيارهاي زيباشناسي مردم را تخريب مي‌كنيم به همين دليل است كه گاه مخاطب از آنچه كه مي‌بيند راضي نيست زيرا تنها خوراك فرهنگي آن ها دچار مشكل شده كه اين موضوع اهميت بسياري دارد.
اين تهيه كننده سينما به ظهور اشخاص خلاق در جشنواره ها اشاره كرد و اظهار داشت: برپايي جشنواره ها نور خود را به روي كساني كه كار بهتر كرده اند مي اندازد و نگاه مسئولان را به سمت آن ها جذب مي‌كند.
معلم همچنين به مشكلات توزيع فرهنگ در كشور اشاره كرد و افزود: ما در زمينه توزيع فرهنگ در همه حوزه ها، مجله و فيلم دچار مشكل هستيم زيرا بخش فرهنگ ما هيچ  وقت نمي‌تواند جنبه اقتصادي آنچناني داشته باشد كه بتواني يك فروشگاه را با آن تامين كنيد.
وي تصريح كرد: بايد فروشگاه هايي ويژه مواد فرهنگي فراهم كنيم تا محصولات فرهنگي ارائه دهند كه متاسفانه در ايران ما فروشگاه هاي ويژه و مخصوص محصولات فرهنگي وجود ندارد به همين جهت به ناچار در سوپر ماركت هاي مواد غذايي اين آثار را به فروش مي‌رسانيم.
اين تهيه كننده اظهار داشت: مادامي كه جايگزين مناسبي براي عرضه محصولات فرهنگي مان نداشته باشيم، استفاده از سوپرماركت ها براي فروش محصولات فرهنگي، استفاده به حقي است.
اين تهيه كننده كه موافق عرصه محصولات فرهنگي در فروشگاه ها است، ادامه داد: از نظر من عرضه محصولات فرهنگي در فروشگاه ها ايرادي ندارد حتي فروشگاه هاي قوي ما در اين زمينه نيز نشريه هاي ما را توزيع مي‌كنند زيرا ما آن بخش ها يي را كه براي اين كار لازم است نداريم.
معلم گفت: ما نيازمند سرمايه گذاري يك فروشگاه براي عرصه محصولات فرهنگي هستيم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.