مدیركل شیلات گلستان از سرمایه گذاری 17 میلیارد ریالی برای اجرای پروژه پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ علی اکبر پاسندی گفت : این پروژه با مساحت 1500 هكتار به منظور پرورش ماهیان گرمابی با پیش بینی تولید 4 هزار تن در سال و اشتغالزایی یك هزار و 200 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم طراحی شده است.

وی با بیان اینكه آب این مجموعه از سد آلاگل تامین می شود، افزود: سرمایه گذاری انجام شده این طرح 17 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانكی و 183 میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: مزرعه شركت كاسپین خزر با ظرفیت تولید 70 تن گوشت و 5 تن خاویار با تسهیلات بانكی 32 میلیارد ریال و مشاركت بخش خصوصی به میزان 8 میلیارد ریال و مزرعه بای با ظرفیت 25 تن گوشت و 1.5 تن خاویار با تسهیلات بانكی بیش از 6 میلیارد ریال و مشاركت بخش خصوصی به میزان 1.5 میلیارد ریال در دست اجرا هستند.

به گفته وی، این دو بخش در مجموع موجب اشتغالزایی 60 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می شود و با توجه به شرایط مناسب آب خلیج گرگان امكان توسعه تا سقف 5 هزار تن گوشت و 300 تن خاویار و اشتغال 3 هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم می آورد.

پاسندی ادامه داد: اداره كل شیلات گلستان درنظر دارد در افق سال 1420 پروژه پرورش میگوی گمیشان را به سمت شرق استان توسعه دهد و آن را به مجتمع گرمابی آلاگل به طول 60 كیلومتر برساند.

مساحت كل این پروژه 40 هزار هكتار و مساحت مفید آن 2 هزار و 300 هكتار است. مهندس پاسندی افزود: میزان تولیدات سالیانه این پروژه به 75 هزار تن میگو و 25 هزار تن قزل آلا افزایش می یابد و در مجموع 30 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول بكار می شوند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.