مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کارگاه‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی قرآنی در این استان با جدیت تمام در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس محمود عالیشوندی اظهار داشت: ایده‌های قرآنی در حوزه فیلمنامه‌نویسی آنچنان ظرفیت ایجاد می‌کند که توسعه و اعتلای هنر هشتم یعنی سینما را صدچندان کرده و می‌تواند از طریق معارف قرآنی و استعانت به سیره معصومین (ع) ترویج دهنده کلام خدای مهربان و بیداری جهان بشریت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بیان داشت: داستان‌های قرآن، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن با تأکید بر سیره پیامبر اکرم (ص)، زندگی دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآنی، معارف و اخلاق قرآنی و تمام آنچه که در کتاب وحی برای ما بندگان به ودیعه آمده است، واژه‌هایی را در حوزه فردی و اجتماعی و فرهنگ جامعه نمایان می‌سازد که از جمله می‌توان به ولایت و ولایت‌پذیری، مهدویت و انتظار، درستکاری، خودباوری، وجدان کاری، قانون‌گرایی، انضباط اجتماعی، روحیه کار جمعی، ابتکار و خلاقیت، قناعت، پرهیز از اسراف و رابطه نبوت با امامت، اشاره کرد.

این مدیر فرهنگی بیان کرد: تمام آنچه که خالق هستی در کتاب آسمانی آورده است با قالب و تکنیک‌های آکادمیک دانشگاهی می‌تواند توسط اساتید صاحب فن و هنرمندانه تبدیل به شاهکارهای تأثیرگذار و ماندگار سینمایی و نمایشی و حتی در تمام آثار هنری دیگر بشود.

وی گفت: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اقدام به اجرای طرح کارگاهی آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی کرده است و در این برنامه ارزشمند از استادانی مانند، عبدالهادی صورتی از محققان و اندیشمندان حوزه قرآنی بهره برده تا این کارگاه را به صورت ماهانه برای هنرمندان و علاقمندان فیلمنامه‌نویسی برگزار کند.

این سلسله نشست‌های آموزشی با هماهنگی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ارتقای سطح کیفی هنرمندان و هنرجویان استان‌ها به ویژه در فارس در نظر گرفته شده است که در تالار حافظ شیراز توسط استاد عبدالهادی صورتی، تدوین و آموزش داده می‌شود./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.