مدیر اجرایی نظام صنفی امور كشاورزی و منابع طبیعی آبادان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه امسال بیش از 5/1 میلیون اصله نخل بارور در آبادان زیرپوشش بیمه كشاورزی قرار گرفتند .

' شاكر هندالی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان افزود: یكی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمان جهادكشاورزی، حمایت از كشاورزان در زمینه‌های مختلف است.

وی اضافه كرد: باتوجه به اینكه در سال‌های گذشته به دلیل بروز خشكسالی مشكلات بسیاری ایجاد و خسارات فراوانی به كشاورزان منطقه وارد شد، به منظور جلوگیری از بروز این خسارت ها و جبران زیان‌های احتمالی به كشاورزان شهرستان اقدام به بیمه نخیلات شهرستان شده است.

مدیر اجرایی نظام صنفی كشاورزی و منابع طبیعی آبادان افزود:بیمه محصولات كشاورزی و بویژه نخیلات كه محصول عمده كشاورزان آبادانی است یكی از اقدامات بسیار مهم و مناسبی است كه بسیاری از مشكلات و زیان‌های كشاورزان را جبران می‌كند.

هندالی هدف از بیمه نخیلات شهرستان آبادان را كمك به جبران خسارات احتمالی كشاورزان و صاحبان نخل دربرابر حوادث طبیعی و جوی دانست.

وی ادامه داد:نخل و خرما از محصولات آسیب پذیر جوی هستند كه دربرابرپدیده گرما، خورشید، شرجی هوا، باران، تگرگ، طوفان و پدیده گرد و خاك دچارخسران می شوند.

امسال برای چهارمین سال متوالی است كه نخل های منطقه زیر پوشش بیمه قرار می گیرند./س
برچسب ها: نخل ، بیمه ، آبادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.