معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم گفت: نخبگان دانشگاهي ايفاگر نقش مهمي در انتخابات هستند و انتخابات آزاد در كشور ما از مواهب انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود.

غلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي، ‌اجتماعي وزارت علوم در كنفرانس خبري كه امروز در سالن همايش وزارت علوم برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مبني بر اينكه آيا جلسات اظهار نظر استادان و دانشجويان براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده كه قرار است از طرف وزارت علوم مهيا شود در مسير كرسي‌هاي آزاد انديشي فعاليت مي‌كند يا مستقل از آن، اظهار داشت:‌ با توجه به اينكه انتخابات رياست جمهوري را پيش رو داريم، حضور دانشگاه‌ها و نقش آفريني آن‌ها بايد گسترده‌تر باشد و طبيعتا مي‌بايست شرايط برگزاري مناظره،‌ كرسي‌هاي آزادانديشي بيشتر شده و حضور فعالان سياسي در دانشگاه پررنگ تر شود.

وي با بيان اينکه دانشگاه‌ها از ظرفيت بالايي در زمينه كرسي‌هاي آزادانديشي برخوردار هستند، تصريح کرد: بنابراين بحث هاي آزاد، مناظره ها و سخنراني ها با توجه به آنچه كه هيات نظارت مجوز آن را صادر مي كند بايد پويا و فعال شود.

معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم افزود: نخبگان دانشگاهي ايفاگر نقش مهمي در انتخابات هستند و انتخابات در كشور ما يكي از مواهب انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود.

خواجه سروي در پايان تاكيد كرد: دانشگاه‌ها بايد دقيقا فعاليتي كه در انتخابات مجلس انجام دادند،‌ در انتخابات رياست جمهوري سال آينده نيز همان تلاش را بكنند،‌ معرفي كانديداها به دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف دانشگاهي در جهت اين امر از ديگر وظايف دانشگاه‌ها است.


برچسب ها: انصاری ، تکذیب ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار