به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این سامانه علاوه براینكه امكان پرداخت كرایه را برای مسافران فراهم می كند ، همانند یك دستگاه خود پرداز در كنار راننده تاكسی ، خدماتی همچون شارژ تلفن همراه و سایر خدمات را به مسافران ارایه می كند.
همچنین این سامانه امكان كنترل كامل ناوگان را برای فرد كنترل كننده ناوگان فراهم می كند.
در این مراسم ،' احمد وادی دار ' رییس هیات مدیره بانك پاسارگاد گفت: براساس آمارها هم اكنون با گسترش بانكداری الكترونیك معاملات بر روی پایانه های فروش بیشتر از دستگاه های خود پرداز است .
' محمد حسین خاكی ' مدیرعامل شركت پرداخت الكترونیك بانك پاسارگاد نیز در مراسم افتتاح این سامانه با اشاره به ورود فناوری به شبكه حمل و نقل در سال های گذشته در نقاط مختلف دنیا ، اظهار داشت: بانكداری الكترونیك در سیستم بانكی كشور پذیرفته شده و بسیاری از سازمان ها درخواست دریافت این خدمات را دارند.
وی ادامه داد: گسترش بانكداری الكترونیك سبب شد تا بانك مركزی برای نظارت بیشتر بر خدمات الكترونیك سامانه شاپرك را ایجاد كند.
خاكی گفت : باتوجه به اینكه جرایم و سایر خدمات مربوط به حمل و نقل الكترونیكی شده پرداخت های این بخش نیز باید الكترونیكی شود.
همچنین ' شهاب جوانمردی ' مدیرعامل شركت فناوری اطلاعات بانك پارسیان گفت: این سامانه در ناوگان حمل و نقل شهرهای اهواز و اصفهان ایجاد شده و قرار است 16 هزار تاكسی دیگر نیز در اصفهان به این سامانه مجهز شود.
وی افزود: شركت تاكسی بیسیم نیز برای تاكسی های فرودگاه از این سامانه بهره گیری كرده است.
همچنين مهدي خاني مديرعامل شركت تاكسي بيسيم تهران كه متعلق به بخش خصوصي است در اين مراسم گفت: با نصب و راه اندازي اين 2 هزار دستگاه در ناوگان شركت تاكسي بيسيم تهران از اين پس شاهد كاهش حمل و نقل پول نقد به ميزان قابل توجهي هستيم ضمن آنكه اين كار باعث افزايش كارآيي ناوگان حمل و نقل عمومي در زمينه ارايه خدمات تاكسي بيسيم در تهران مي شود.