شبکه تلويزيوني الميادين در گزارشي اعلام کرد ايران در سال هاي گذشته توانايي اش را براي توليد فراورده هاي پتروشيمي ثابت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، همزمان با اجرايي شدن تحريم هاي اروپا عليه ايران، تهران اعلام کرد يکي از بزرگ ترين نفتکش هاي جهان وارد آب هاي سرزميني آنها شد. 

اين نفتکش قادر است بيش از دو ميليون بشکه نفت خام حمل کند. ورود اين نفکتش عظيم به آب هاي ايران اندکي پس از آن صورت گرفت که مدير کل شرکت ملي نفت ايران از کاهش صادرات نفت ايران به ميزان 20 تا 30 درصد خبر دارد و علت آن را تعمير و توسعه ميدان هاي توليد نفت خام و افزايش انبار نفت در کشور دانست.

مسعود ميرکاظمي گفت: طي سه دهه گذشته، تحريم هاي بين المللي عليه ايران به علت وجود تبادلات تجاري گسترده با جهان شکست خورده است. تبادلات تجاري ايران با جهان به بيش از 220 ميليارد دلار در سال پيش رسيد. اين رقم در تحريم ها به ويژه به علت وجود بحران اقتصادي در اروپا تاثيرگذار است.

تحريم ها  سبب شد چين ميزان واردات نفتي خود را به ميزان چهل درصد از ايران کاهش دهد !،  اما هند ميزان واردات نفتي اش از ايران را افزايش داد و آن را به 23 درصد رساند. 

تهران اکنون براي تبديل نفت خام به فراورده هاي ديگر تلاش مي کند.

محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه پارلمان ايران، گفت: تحريم ها آن طور که تبليغ مي شود بر صادرات نفت ايران تاثير نخواهد گذاشت. ميزان واردات نفتي اروپا از ايران بيش از 18 درصد نيست و ما مي توانيم اين ميزان را به فراورده هاي نفتي و بنزين تبديل کنيم.
 
ايران طي سال هاي گذشته توانايي اش را براي توليد صنايع پتروشيمي ثابت کرد. 

کشوري که با تحريم هاي بنزين مواجه شد اکنون صادر کننده اين ماده است.

اکنون توانمندي تهران براي رويارويي با تحريم هاي بين المللي در بوته آزمايش قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار