فرمانده پاسگاه محیط ‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لارگفت: تا 15 شهریور سال جاری بازدید از پارک ملی لار آزاد بوده ولی استقرار شبانه در این منطقه ممنوع است.

نقی میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این بازدید سالانه اغلب از 15 خرداد آغاز می شود و تا 15 شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مهم هم ‏زمان با آغاز کوچ عشایر به منطقه لار صورت می ‏گیرد تا سایر اقشار جامعه نیز از طبیعت بکر و زیبایی‏ های خدادادی این منطقه حفاظت ‏شده لذت ببرند.

میرزا کریمی اضافه کرد: اما نکته حائز اهمیت در جریان بازدید هایی از این دست، حضور مردم در منطقه تنها در بازه زمانی ساعت هفت صبح تا 15 عصر است.

فرمانده پاسگاه محیط ‏بانی منطقه حفاظت‏ شده پارک ملی لار افزود: از این رو، حضور شبانه و ایجاد کمپ‏ های استقرار در این منطقه، عملی غیر قانونی محسوب می ‏شود.

وی ادامه داد: با توجه به این قانون، اگر افراد تا ساعات پس از غروب خورشید از منطقه لار خارج نشوند، مشمول برخورد های قانونی مأموران فرماندهی پاسگاه محیط‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار خواهند شد.

میرزا کریمی ادامه داد: بر اساس قوانین و همچنین دستورالعمل‏ های ابلاغی اداره‏ کل حفاظت محیط زیست استان تهران، ماهی‏ گیری در رودخانه‏ های منطقه لار ممنوع است.

وی اضافه کرد: از این رو، وسایل ماهی ‏گیری از افراد در حال ورود به منطقه لار ضبط می ‏شود و موضوع نگهداری از این وسایل، محیط ‏بانان را با مشکلاتی مواجه می ‏سازد.

به گفته فرمانده پاسگاه محیط ‏‏‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار، آزادی فعالیت ماهی ‏گیری در لار در صورت اعلام از سوی مسئولان امر از طریق جراید کثیرالانتشار، خبرگزاری‏ های کشوری و صدا و سیما به مردم اطلاع ‏رسانی می ‏شود./س

برچسب ها: لار ، استقرار ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.