رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا با قهرمانی اسپانیایی ها به پایان رسید هر چند که امیدواری های بسیاری برای درخشش ستارگان حاضر در مسابقات بود اما اخبار این ستارگان چندان هم خوشایند نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا به میزبانی دوکشور اوکراین و لهستان برگزار شد و در نهایت تیم ملی اسپانیا قهرمان این مسابقات معرفی شد.

اما عنوان ناکام بزرگ جام به کریستیانو رونالدو اطلاق می شود که در هر بازی پرتغال بهتر از قبل می شد و توانست سه گل را نیز برای تیمش ثبت کند وی توانست پرتغال را به نیمه نهایی رقابت ها برساند اما در بازی نیمه نهایی مقابل اسپانیا پس از تساوی صفر-صفر دو تیم به عنوان زننده آخرین پنالتی تیمش انتخاب شد که با موفقیت اسپانیایی ها در ضربات پنالتی و پیش افتادن آنها پنالتی آخر نصیب پرتغال و رونالدو نشد.

می توان گفت همه علاقه ندان به فوتبال منتظر تماشای بازی های بهتری از این ستاره پرتغالی در این جام بودند که میسر نشد نفرات دیگری چون کریم بنزما، فرانک ریبری و سمیه نصری از تیم ملی اسپانیا زلاتان ابراهیموویچ ازسوئد، استیون جرارد و وین رونی از انگلیس، نانی، پپه، کنترائو و موتینیو ازپرتغال، باستین شوآین اشتایگر، فیلیپ لام، مسعود اوزیل و سامی خدیرا از آلمان و آندره آرشاوین از روسیه ستارگانی بودند که انتظار بیشتری برای درخشش آنها در این جام وجود داشت.

هر چند که تیم ملی ایتالیا راهی دیدار پایانی شد اما ستارگان این تیم یعنی جیان لوئیجی بوخون و آندره آپیرلو با از دست دادن جام قهرمانی شاید هرگز فرصتی این چنینی نتوانند بدست آوردند.

ماریو بالوتلی مهاجم جوان ایتالیا نیز در بازی پایانی جام نتوانست موفقیت بازی های قبل را تکرار کند. ماریو ماندزوکیچ دیگر سه گل جام ولوکامدریچ از کرواسی، جوهارت دروازه بان انگلیس، آندره شوخپکو کاپیتان پر تجربه اوکراین، میشل کروندلی پدیده دانمارکی ها، آلن زاگوئف مهاجم دو گله روسیه و روبرت لواندوفسکی گلزن لهستانی دورتمند نیز با حذف تیم هایشان فرصت عرض اندام بیشتر نیافتند.

از ستارگان غایب جام نیز می توان به فرانک لمپارد از انگلیس، کارلوس پویول و داوید و یا از اسپانیا اشاره کرد.

هر چند که فرناندو تورس با گلزنی در دیدار پایانی برای اسپانیا با سه گل عنوان آقای گلی رقابت ها را از بین چهار بازیکن حاضر در جدول سه گله ها با دقایقی کمتر از آن خود کرد اما در مجموع آقای گل رقابت های این دوره نسبت به دوره سیزدهم 2 گل کمتر داشت در دوره قبلی این مسابقات میلان با روش از جمهوری چک با پنج گل آقای گل رقابت ها شد.

از ماریو گومز مهاجم آلمان، ماریو بالوتلی و فدریکو بالزارتی مهاجم و مدافع ایتالیا و نیز یوردی آلبا هافبک اسپانیا می توان به نوعی پدیده رقابت ها نام برد.  ضمن آنکه آندرس اینیستا نیز با بازی خوب خود عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد. ژاوی و اینیستا ستارگان بازی فینال مقابل ایتالیا بودند./مح

گزارش از انسیه بحری

برچسب ها: ستارگان ، سوخته ، یورو ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار