دبير چهل و هشتمين جشنواره دنا از ارسال 1902 اثر در حوزه‌هاي فيلم، عكس و فيلم‌نامه به دبير خانه جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛نشست خبري چهل و هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان- دنا امروز صبح در انجمن سينماي جوان با حضور هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوان و امين كمالوندي،مدير عامل كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهكيلويه و بوير احمد و دبير جشنواره دنا  با حضور خبرنگاران برگزار شد.
هاشم ميرزاخاني مدير عامل انجمن سينماي جوان در اين نشست در خصوص فعاليت‌هاي صورت گرفته،گفت:‌براي برگزاي جشنواره اهتمام خاصي داشتيم و اكنون جشنواره به جايگاه خوبي رسيده است.
وي با اشاره به برگزاري 3 جشنواره منطقه‌اي در طول سال گفت:در استان كهكيلويه و بوير احمد،‌شهرستان ياسوج، تا به حال جشنواره‌اي برگزار نشده بود و اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق از پتانسيل‌هاي اين استان استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه 200 اثر به بخش مسابقه راه پيدا كردند،گفت:در اثناي جشنواره سعي بر برگذاري كارگاه‌هاي آموزشي و جلسات متعدد نقد و بررسي آثار عكس با حضور عكاسان و شركت‌كنندگان شده است.
وي با اشاره به نقد فيلمنامه در حوزه سينما افزود:انجمن سينماي جوان براي رشد فيلم‌نامه نويسي تلاش هاي فراواني صورت داده كه برگزاري دوره‌هاي فيلم‌نامه‌نويسي و نقد با حضور كارشناساني چون منوچهر اكبرلو منتقد از جمله اين فعاليت‌هاست.
امين كمالوندي دبير جشنواره دنا در اين نشست درخصوص ويژگي‌هاي برگزاري اين جشنواره در ياسوج گفت:پس از برگزاري 47 دوره جشنواره منطقه‌اي، امسال شهرياسوج ميزبان چهل و هشتمين دوره آن است.
وي در ادامه افزود:استاني ميزبان اين جشنواره خواهد بود كه فاقد هرگونه ساختار سينمايي است؛ولي با اين وجود،ما شاهد ركوردشكني‌هايي در اين زمينه هستيم.
وي درخصوص آمار آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره گفت‌:تاكنون 1902 اثر از هنرمندان دررشته‌هاي فيلم،فيلمنامه و عكاسي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه تاكنون بيش از 400 اثر اضافه بر انتظار به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
وي با اشاره به اينكه آمار اعلام شده نشان از جايگاه خوب جشنواره منطقه‌اي دارد،افزود: 1079 قطعه عكس و 330 فيلم‌نامه در قالب 8 فيلم به بخش‌هاي مسابقه‌راه پيدا كردند، كه 13 تنديس به همراه جوايز نقدي به 13 برگزيده اهدا خواهد شد كه در اين 13 تنديس 10 تنديس مهم برگزيدگان بخش فيلم در بخش تصويربرداري صدا، فيلم‌نامه، تحقيق و پژوهش است.
وي در ادامه افزود:در بخش فيلمنامه به نفرات اول تا سوم جايزه تعلق خواهد گرفت و به بهترين فيلم‌نامه از متون كهن جوايزي اهدا خواهد شد.
كمال‌وندي در ادامه اظهارداشت:به منظور تشويق عكاساني كه آثارشان در جشنواره برگزيده نشده،نمايشگاهي به طورجنبي برگزار خواهد شد كه  اين افراد مي‌توانند عكس‌هاي خود را در اين نمايشگاه در معرض نمايش قرار دهند.
وي در پايان درخصوص مهمانان اين جشنواره افزود:در اين جشنواره 157 مهمان فيلمساز،عكاس و فيلمنامه نويس حضور خواهند داشت كه تعدادشان به تعدادي بالغ بر 200 نفر خواهد رسيد.
ميرزاخاني در ادامه نشست در خصوص استعداديابي جوانان گفت:جوان ها بايد ديده شوند و اگر برنامه‌ريزي‌ دقيقي از جانب ما صورت نگيرد،به طور يقين دشمنان براي ما برنامه ريزي خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر درسطح جهان فيلم‌هاي خوب و شريفي كه متعلق به ايران است برگزيده مي‌شود،گفت:درحال حاضر تمام كشورهاي استعمارگر در صدد حذف نام ايران از حوزه‌هاي فرهنگي،‌اقتصادي و ... هستند،كه متاسفانه بعضي از دوستان ما هم در اين ميان مي‌خواهند نام ايران در جشنواره كن نباشد.
وي در اين خصوص تصريح كرد:هرجا كه ايران مي‌تواند حضور درخشاني داشته باشد،بايد حضور داشته باشد.
وي درخصوص حضور فيلم "يك خانواده محترم" در جشنواره كن گفت:‌اين فيلم نشان از خصومت با كيان مقدس جمهوري اسلامي است و من واقعا از نمايش اين فيلم شرمنده شدم و از ملت ايران پوزش مي‌خواهم.
شايان ذكر است؛از 18 تير ماه در ياسوج برگزار خواهد شد و مراسم اختتاميه آن با حضور هنرمندان و معرفي برگزيدگان 22 تيرماه در تالار هنر نما ياسوج برگزار خواهد شد./ه
برچسب ها: دبیر ، چهل ، هشتمین ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.