نمايندگان معترض به اعتبارنامه توکلي به ارائه گزارش خود در صحن علني مجلس پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در جلسه علني امروز(سه شنبه) و در جريان بررسي اعتبارنامه احمد توکلي نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي موسوي نژاد و ايرانپور به عنوان معترضين به اعتبار نامه توکلي به ارائه گزارشي در صحن علني پرداختند.

موسوي نژاد نماينده مردم دشتستان گفت: موضوع مدرک تحصيلي توكلي جاي اشکال دارد چرا كه وي در عرض 11 ماه موفق به دريافت مدرک دکتري شده درحالي که چنين چيزي عملا امکانپذير نيست و جاي سوال دارد و همچنين توکلي بدون سپري کردن مقطع فوق ليسانس از مقطع کارشناسي مستقيما به مقطع دکتري رفته است.

وي در ادامه افزود: ورود و خروج احمد توکلي از مرزهاي جمهوري اسلامي براي حضور در انگليس داراي اشکالات فراواني بوده و وي با سوء استفاده از عناوين در گذرنامه خود اقدام به رفت و آمد کرده است.

موسوي نژاد سوء استفاده از ارز تحصيلي را از ديگر انتقادات وارد شده به اعتبارنامه توکلي دانست و گفت: توكلي درحالي از ارز متأهلي استفاده کرده که به صورت مجرد در خارج از کشور و در انگليس به تحصيل مشغول بوده است.

وي همچنين در ادامه گفت: توکلي درسال 1370 براي خود و شرکايش  3 هزار متر مربع زمين درشهرک قدس تهران از بنياد جانبازان خريداري کرده و قرار بود 10 ساله پرداخت کند در حالي که موفق نشده و هم اکنون ارزش اين زمين بيش از 10 ميليارد تومان است.

موسوي نژاد دربخش ديگري از سخنان خود تأکيد کرد: توکلي درسال 76 براي تأسيس روزنامه فردا مبلغ 600 ميليون تومان وام دريافت کرده که بعدها به دليل مشکلات تعطيل شد درحالي که اين مبلغ عودت داده نشده است.

وي همچنين به موضع گيري هاي سايت الف با مديريت احمد توکلي اشاره و تصريح كرد: سايت الف که بوسيله توکلي مديريت مي شود در اقدامي معنا دار مصاحبه اي را با سخنگوي وزارت امور خارجه منتشر کرده است که موجب تناقض در موضع گيري وي شده است و لذا بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.

عضو کميسيون انرژي در ادامه گزارش اعتراضي خود به اعتبار نامه توکلي خاطرنشان كرد: توکلي بارها با سوء استفاده از قدرت رسانه اي براي بي آبرو کردن ديگران اقدام کرده است که نبايد اين اتفاق مي افتاد.

وي همچنين تصريح کرد: از نمايندگان تقاضا دارم مطابق با تشخيص و تکليف شرعي درخصوص اعتبار نامه ايشان تصميم گيري کنيم چرا كه وکلي تابلو نظام نيست و نظام از خيلي از افراد بزرگتر است.

موسوي نژاد گفت: نظام با ولايت مقام معظم رهبري به صورت مستحکم به راه خود ادامه خواهد داد و هيچ جرياني اعم از فتنه و انحراف نمي تواند به اين نظام خدشه اي وارد کند.

در ادامه علي ايرانپور نماينده مبارکه در مجلس شوراي اسلامي در اعتراض به اعتبارنامه احمد توکلي در صحن علني گفت: به دنبال تلافي کردن نيستم اما آنچه در اين مدت چند ماه که مي‌بايست صرف رسيدگي به امور معيشتي و مشکلات مردم مي شد و آنچه برسر ما و مردم ما آمد بر خودم تکليف دانستم تا در اين زمينه صحبت کنم.

وي در ادامه افزود: آيا بزرگ بودن به اين معني است که در کار ديگران دخالت کنيم؟ آيا بزرگ بودن به بزرگ‌منشي است و يا با حرف هاي پوچ عليه نمايندگان زدن؟

ايران پور تصريح کرد: در اعتبار نامه توکلي مدرک تحصيلي جاي اشکال دارد ولي با اين حساب توکلي به مدرک تحصيلي بنده ايراد گرفت.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: کساني به مدرک تحصيلي من ايراد گرفتند که در کشور موفق به اخذ مدرک دکتري شدم درحالي که توکلي در مدت 11 ماه بدون گذراندن دوره کارشناسي ارشد موفق به اخذ مدرک دکتري شد.

ايرانپور در ادامه گفت: آنچه شما نمايندگان تصميم بگيريد براي ما مهم است اما کساني که خودشان را از شوراي نگهبان، نمايندگان و از رأي کميسيون بالاتر مي دانند برچه اساسي اين کار را انجام مي دهند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: شما نماينده ها با رأي کبود ثابت کنيد که با هم متحد هستيد و براي رفع مشکلات مردم در اين مکان جمع شده ايد.

/س2
برچسب ها: توکلی ، نظام ، تابلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار