نماينده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد، شوراي امنيت سازمان ملل ممکن است شمار ناظران را در اين کشور کاهش دهد يا حتي ماموريت آنها را به طور کامل تعطيل کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ژرار ارو در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر روند انتقال سياسي در سوريه به سرعت آغاز نشود، نمي توان به ماندن ناظران در آنجا اکتفا کرد.

300 ناظر نظامي غيرمسلح سازمان ملل به علت درگيري هاي سوريه گشت زني هاي خود را تعطيل کرده اند. دوره ماموريت نظارت سازمان ملل در سوريه بيستم ژوئيه پايان مي يابد.

وي افزود: مسئله اين است که آيا ما همه اين ناظران را از سوريه خارج کنيم يا بخشي از آنها را نگه داريم؟ اگر فرايند انتقال سياسي آغاز شود، وجود ناظران مفيد و حتي ضروري خواهد بود و در غير اين صورت، گزينه هايي، از کاهش ناظران گرفته تا تعطيلي کامل مأموريت آنها ، پيش رو خواهيم داشت.

قرار است بان کي مون دبير کل سازمان ملل ، روز سه شنبه پيشنهادهاي خود را در مورد سرنوشت هيأت ناظران ، به پانزده عضو شوراي امنيت ارائه کند. به گفته ديپلمات ها ، اين ماموريت ممکن است به يک دفتر ارتباطي ساده با پرسنل محدود تبديل شود.
برچسب ها: فرانسه ، سازمان ، ملل ، ناظران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار