زنجان/

مبارزه با سن گندم در 48 هزارهکتارازاراضی زنجان

در48 هزارو126 هکتارازاراضی زیرکشت شهرستان زنجان با آفت سن گندم مبارزه شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان، مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان

با اشاره به اینکه در مراحل اولیه مبارزه با سن مادرحدود 28 هزارو 743 هکتار از اراضی مورد پوشش قرارگرفته است، گفت:درمرحله مبارزه با پوره نیزدر19 هزارو 383 هکتارزمین با این آفت مبارزه شده است.

روح‌ورزی افزود:درمجموع درحدود 45 درصد ازسطح زیرکشت شهرستان زنجان با آفت سن گندم مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری درزمینه مبارزه با سن گندم واطلاع‌رسانی به کشاورزان صورت گرفته است،خاطرنشان کرد:تشکیل کلاس‌های آموزشی،تشکیل گردهمایی‌هاوتهیه وتوزیع بروشورواطلاعیه ازجمله اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان محسوب می‌شود.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه درزمینه مبارزه با آفت سن گندم جلساتی با دهیاران وشوراها به منظور جذب همکاری وآگاهی آنها تشکیل شده است، ادامه داد:اخطاروهشداربه شوراهای مناطق آلوده به سن گندم ازدیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان زنجان درمبارزه با این آفت به شمار می‌رود.

روح‌ورزی با بیان اینکه درحال حاضر زمان برداشت گندم رسیده است ونیروهای جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در نقاط مختلف حضور دارند تا با سن‌های برگشتی مبارزه کنند،تصريح کرد:هدف ازاستقرارنیروها،سمپاشی سن‌ها درمحل جمع شده است تا محیط برای سال آینده پاکسازی شده و میزان آفت‌ها کم شود

وی با اشاره به اینکه در برخی از مزارع نیز به دلیل بادزدگی و اختلافات دمای شبانه‌روز مبارزه با سن صورت نگرفته است،اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کمتر از سه یا چهار تن از گندم‌های برداشت شده سن زده باشند./ع
برچسب ها: مبارزه ، سن گندم ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.