در سه ماه نخست امسال 78 هزار تن انواع فرآورده پلیمری از پتروشیمی تبریز به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، 75 هزار و 500 تن از این فرآورده ها به ارزش 1467 میلیارد ریال و با 10 درصد افزایش  ریالی نسبت به بهار  سال قبل برای تبدیل به لوازم مختلف در اختیار صنایع پایین دست داخلی قرار گرفت.

در این مدت پتروشیمی تبریز افزون بر تامین نیازهای داخلی 2500 تن مواد پلیمری نیز به ارزش 3میلیون و 500هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

 بر پایه این گزارش مجتمع پتروشیمی تبریز در سال 1390 با 7 درصد افزایش در تولید مواد پلیمری و شیمیایی نسبت به سال پیش 366 هزار تن مواد اولیه پلیمری به بازارهای داخلی و جهانی عرضه کرد.                         
                                                                                

 سال گذشته 337 هزار تن مواد پلیمری به ارزش 5143 میلیارد ریال، معادل 93 درصد کل عرضه فرآورده های تولیدی این مجتمع بزرگ تولیدی برای تبدیل به محصولات مصرفی در اختیار صنایع پایین دست داخلی قرار گرفته است که در مقایسه با سال پیش 41 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در همین مدت علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی، 29 هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش 38 میلیون دلار نیز به 13 کشور جهان صادر شده است که تنها 7 درصد فراورده های پلیمری عرضه شده مجتمع  پتروشیمی تبریز را تشکیل می دهد.

در یک سال گذشته کشورهای ترکیه، چین، پاکستان، ویتنام و هندوستان در صدر مشتریان خارجی مواد پلیمری پتروشیمی قرار گرفته اند./س
برچسب ها: پتروشیمی ، پلیمری ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار